همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان کشور عراق این مهم به زودی محقق می‌شود.

قاضی عسگر

وی ادامه داد: قرار است ظرفیت تردد زوار در استان ایلام از 4 هزار نفر در روز به 10 هزار نفر در روز افزایش یابد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه جذب زوار عتبات عالیات موفق عمل کرده است، اضافه کرد: این رویداد نشان‌دهنده عمق باورهای دینی و عشق به ائمه اطهار است.

قاضی‌عسگر با اشاره به امنیت بالای مرز بین‌المللی مهران در جنوب استان ایلام اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی با همکاری بخش خصوصی برای استفاده از مرز بین‌المللی مهران انجام شده است.

امام جمعه ایلام نیز در این دیدار خواستار توجه جدی مسئولان حج و زیارت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله فرودگاه مهران و اسکان زوار عتبات عالیات شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی اظهار داشت: در حال حاضر تردد زوار از مرز بین‌المللی مهران در جنوب استان ایلام در حال انجام است.

وی ادامه داد: علل استقبال تردد زوار از مرز مهران امن بودن این مرز و نزدیکی با اماکن مقدسه و عتبات عالیات و مناسب بودن زیرساخت‌های کشورمان در مرز بین‌المللی مهران است.

استاندار ایلام هم در این نشست گفت: وجود استعدادها و ظرفیت‌های مرز مهران سبب استقبال زوار دو کشور از این خروجی بین‌المللی شده است.

مجتبی اعلایی اظهار داشت: این مرز دارای استعدادهای فراوانی از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس بوده که سبب جذب گردشگران و زوار عتبات عالیات شده است.

وی ادامه داد: مرز بین‌المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب ایلام از سال 82 دوباره بازگشایی شده و مورد استقبال زوار و تجار دو کشور ایران اسلامی و عراق قرار گرفته است.

در این نشست راهکارهایی برای رفع مشکلات و تبدیل چالش‌های موجود به فرصت‌های توسعه‌ گردشگری دینی ارائه شد.

کد خبر 160662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز