همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش پراکنده برف و باران از اواخر وقت چهارشنبه در تهران خبر داد گفت: بارش باران در روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های هواشناسی افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با ورود یک سامانه بارشی به کشور در نواحی غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب غرب و البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: در روز پنجشنبه نواحی مرکزی، سواحل شمالی و شمال شرق و شرق نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت و از اواخر این روز در شمال غرب و از روز جمعه از نیمه غربی بتدریج از میزان ابرناکی کاسته می‌شود.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: سامانه بارشی در روز جمعه در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشند و خلیج‌فارس نیز در روز پنجشنبه مواج می‌شود.

 وی در خصوص وضع هوای تهران گفت: آسمان پایتخت در روز پنجشنبه ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما به 3 و 7 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان تهران کمی ابری در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود که بر این اساس حداقل و حداکثر دما به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: نقشه‌های دمایی نیز نشان می‌دهد سردترین استان کشور در روز پنجشنبه خراسان شمالی با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین استان نیز در این روز، هرمزگان با حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهند بود.

کد خبر 160608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز