همشهری‌آنلاین: «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند اعلام می‌کنم». این سخنان آغازین حمیدرضا افراشته داماد خواهر احمدی‌نژاد و معاون مشایی بود که با واکنش برخی حضار روبرو شد.

نشست سراسری سرشاخه‌های مشاورین جوان موسوم به سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری از صبح امروز (سه شنبه) در سالن 4 هزار نفری وزارت کشور آغاز شد. خبرگزاری فارس در گزارشی از این نشست به حاشیه های آن پرداخته است:

" در این نشست که در آستانه سومین نشست انتخاباتی حلقه انحرافی موسوم به حامیان گفتمان انقلاب با حضور ۶هزار مشاور جوان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف سراسر کشور در تالار ۴هزار نفری کشور برگزار شد، پیش از رئیس جمهور، رئیس سازمان فضایی کشور، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، مصطفی محمدنجار وزیر کشور و حمیدرضاافراشته معاون حوزه مشاوران جوان که ریاست آن با مشایی است سخنانی را ایراد کردند.

* سرپرست سازمان فضایی کشور بخش زیادی از سخنان خود را به پیشرفت‌های فضایی کشورمان اختصاص داده و در قسمت پایانی سخنانش خطاب به سرشاخه‌های مشاوران جوان گفت: همه شما را به حضور پررنگ در عرصه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی و به خصوص انتخاباتی که در پیش داریم دعوت می‌کنم.

* پس از اتمام سخنان رئیس سازمان فضایی کشور نوبت به سخنرانی وزیر کشور رسید که نجار نوبت خود را به وزیر امور خارجه داد.

* باتوجه به اینکه از ۶هزار سرشاخه مشاوران جوان سراسر کشور برای شرکت در مراسم امروز دعوت شده بود اما سالنی که برای آن در نظر گرفته بودند ظرفیت ۴هزا نفر را داشت به همین خاطر تعداد زیادی از مدعوین پشت درب های سالن تجمع کرده و شعار «الله اکبر» ، «مرگ بر آمریکا» و «ما منتظر احمدی هستیم، هیچ جا نمی‌ریم همین‌جا هستیم» سر می‌دادند.

* وزیر امور خارجه نیز که پشت تریبون قرار گرفت طی سخنانی از اهمیت مشاوره صحبت کرد و خاطرنشان داشت: با عنایت ویژه‌ای که رئیس جمهور داشت در یک ماه آینده با فراخوان عمومی وزارت خارجه کاستی‌های خود را مرتفع خواهد کرد که در همین راستا ۱۲۰۰ نفر از همین جوانان استخدام به وزارت خارجه درمی‌آیند.

* «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند اعلام می‌کنم».این سخنان آغازین حمیدرضا افراشته داماد خواهر احمدی‌نژاد و معاون مشایی واکنش برخی‌ها را در برداشت که او را "هو" کردند.

* باشگاه خبرنگاران جوان هم نوشت: حمایت افراشته از مشایی در این همایش با اعتراض برخی شرکت کنندگان در همایش 5000 نفری مشاوران جوان روبرو شد.  حمیدرضا افراشته معاون امور استان‌های حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری صبح امروز در همایش 5000 نفری مشاوران جوان در حین سخنرانی خود در تالار وزارت کشور به حمایت از مشایی پرداخت که با اعتراض برخی حضار و " هو کردن" روبرو شد.  برخی از حضار معترض نیز برنامه را ترک کردند که این حرکت همچنان ادامه دارد.  در کلیپی که در لابلای این همایش پخش شد قسمتی از سخنان مشایی نیز وجود داشت که برخی از حضار مجددا اقدام به هو کردن و ترک سالن کردند.

* افراشته در ادامه اشاره‌ای به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «این دولت پاک‌ترین دولت دنیا است» کرد و گفت: بنده می‌گویم که پاک‌ترین بخش این دولت مشاوران جوان است.

* معاون مشایی یادآور شد: برخی می‌گویند شما به جریان خاصی وصل هستید اما امروز در دنیا دو جریان حق و ظلم وجود دارد که امروز در نظام ایران یک جریان حق وجود دارد که رهبر آن مقام معظم رهبری است و ما حاضریم جان خود را برای او تقدیم کنیم.

* رئیس جمهور هم در بخش‌هایی از سخنان خود با اشاره‌ به وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفت: طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چندصد میلیارد بالا می‌کشد و بعد دولت را متهم می‌کند.

* وی ادامه داد: برای مثال کسی که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می‌گوییم برگرداند، می‌گویند به من تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می‌زند و ککش هم نمی‌گزد. اما عدالت برای همه است که اگر برادرت هم پایش را کنار گذاشت باید او را بزنی.

* رئیس دولت با تأکید بر اینکه برخی‌ها در کشور «آی دزد، آی دزد»‌ می‌گویند تا کسی حواسش به آنها نباشد.

* احمدی نژاد اظهار داشت: سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سؤال می‌برند تا دو تا رأی یک روستایی بالا باشد.

* وی با اشاره به جلسه یک ماه و نیم پیش خود با فرمانداران خاطرنشان کرد: «در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات بکند که فرمانداران گفتند برو بالاتر. گفتم ۱۰۰؟ گفتند بالاتر. گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند بالاتر». که در این هنگام فردی از وسط سالن با صدای بلند گفت برخی ۳هزار میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی می‌کنند.

رئیس جمهور در همین زمینه ادامه داد: از نماینده مجلس می پرسی چقدر حقوق می‌گیری؟ می‌گوید ۲میلیون که اگر جمع کنی در طول ۴سال می‌شود ۹۶میلیون تومان. بنابراین معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند.

کد خبر 160488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز