همشهری آنلاین: سید مصطفی طباطبایی‌نژاد عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم معتقد است فریب‌کاری در فعالیت و تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدها، بداخلاقی سیاسی بزرگ و آسیب‌رسانی است که چهره انتخابات را آلوده و مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و ناامید می‌کند.

سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گفتگو با همشهری آنلاین در تشریح الزامات اخلاقی فعالیت انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس نهم گفت: آنچه که سلامت و اخلاق کاندیداهای انتخابات را تضمین می‌کند صداقت در عمل، صداقت در گفتار و صداقت در تمام شئون فعالیت سیاسی و انتخاباتی است.

وی بزرگ‌ترین مصداق بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی را فریب و فریب‌کاری دانست و افزود: فریب‌کاری در فعالیت و تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدها، بداخلاقی سیاسی بزرگ و آسیب‌رسانی است که چهره انتخابات را آلوده و مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و ناامید می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم با اشاره به بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها تأکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس نهم باید صرفا به معرفی توانمندی‌ها و سوابق خود بپردازند و بگویند در صحنه نظارت و قانون‌گذاری چه خدمتی می‌توانند به مردم و کشور بکنند.

وی افزود: نامزدها باید از ارائه حرف‌های کلی و غیرقابل اجرا فاصله بگیرند و به طور مشخص به مردم حوزه انتخابیه خود اعلام کنند که چه تخصصی دارند و در کدام یک از زمینه‌ها و کمیسیون‌های مجلس قادر به پیگیری مطالبات مردم خود و ملت ایران هستند.

طباطبایی‌نژاد تخریب و تبلیغات منفی علیه چهره‌های انتخاباتی و نامزدهای رقیب را یکی دیگر از مصادیق بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی دانست و تصریح کرد: هر چهره‌ای سوابق مثبت و توانمندی‌هایی را در کنار سوابق ضعیف و ناتوانی‌ها و شکست‌ها دارد. بزرگ‌نمایی نقاط منفی فعالیت رقبای انتخاباتی و تمرکز بر روی تخریب دیگری به جای معرفی خود، از بدترین بداخلاقی‌های سیاسی در انتخابات است.

نماینده مردم اردستان رو آوردن به رذایل اخلاقی برای کسب پست و مقام و منصب را خیانت به خود و مردم توصیف کرد و گفت: فردی که برای تصاحب منافع خود، دیگری را تخریب می‌کند و به دروغ و فریب رو می‌آورد و حق دیگری را ضایع می‌کند، هرگز نمی‌تواند در خانه ملت، خدمت‌گزار و پیگیری منافع و حقوق ملت باشد.

وی ادامه داد: مردم ایران در عرصه‌های سیاسی همواره هوشیار و آگاه بوده‌اند و در انتخابات پیش رو نیز با بررسی و تحقیق درمورد نامزدهای منتخب خود، درباره فریب‌کاران و دروغ‌گویان قضاوت می‌کنند و در نهایت با انتخاب نامزدهای اصلح، مجلسی خدمت‌گزار و صداقت‌پیشه را برمی‌گزینند.

وی تاکید کرد: مجلس آینده باید جای نمایندگانی با گفتمان عقلانیت باشد نه نمایندگانی که اخلاق مدار نیستند و هتاک و تهمت زننده هستند.
کد خبر 160405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز