همشهری آنلاین: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: ‌با توجه به افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصدی اعتبار فصل ۱ و ۶ لایحه بودجه ۹۱ امکان افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصد حقوق کارمندان دولت در سال آینده فراهم شده است.

رحیم ممبینی با بیان این خبر افزود: لایحه بودجه ۹۱ نسبت به سال جاری انقباضی بوده اما بودجه واقعی کل کشور از رشد ۱۲ درصد برخوردار بوده است و به ۵۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به بودجه ۹۰ که رقم ۵۰۸ هزار میلیارد تومان بود تنها ۰.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شفافیت یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۱ است گفت:‌ میانگین رشد فصل یک و ۶ بودجه ۹۱ که به پرداخت کارکنان دولت مربوط است و یکی از آنها حقوق و مزایای آنهاست اعم از شاغل و بازنشسته در سال ۹۰ حدود ۶ درصد افزایش داشت که این رقم در لایحه بودجه 91 به طور میانگین ۱۲ درصد رشد کرده است.

وی افزود: افزایش ۱۲ درصدی اعتبارات فصل یک و ۶ لایحه بودجه باعث می‌شود به موجب قانون هیات وزیران رشد حقوق و مزایای سال ۹۱ را مشخص می‌کند که می‌تواند تا ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

بر اساس گزارش فارس، معاون بودجه گفت:‌ به بخش سلامت در لایحه بودجه توجه خاصی شده است و ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای سلامت پیش بینی شده است.

وی قیمت نفت در لایحه بودجه را ۸۵ دلار و قیمت هر دلار را ۱۱۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: درآمد نفتی لایحه بودجه از ۵۳ هزار میلیارد تومان سال ۹۰ به ۵۱ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی افزود: مجموع درآمد نفتی در سال آینده ۸۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده که ۱۴.۵ درصد درآمد شرکت نفت،‌ ۲ درصد برای مناطق نفت خیز و محروم و ۲۳ درصد سهم صندوق توسعه ملی است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۱۹.۵ میلیارد دلار به این صندوق واریز شود.

کد خبر 160319
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز