همشهری آنلاین: جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در صورت مراجعه سربازان فراری به محل ترک خدمت و طرح مساله‌شان، به آنان کمک می‌شود تا باقیمانده مدت سربازی خود را سپری کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سردار ابراهیم کریمی با بیان اینکه در قانون درباره سربازان فراری مباحث مختلفی مطرح است، گفت: اگر این افراد خودشان را به محل ترک خدمت معرفی کنند به آنان کمک می‌شود، ادامه مدت سربازی خود را سپری کنند البته به منظور از بین نرفتن خاصیت بازدارندگی قانون تنبیه‌های نظیر اضافه‌خدمت و ... نیز به آن تعلق خواهد گرفت.

  تاهل و بچه‌داشتن مانع رفتن به سربازی نمی‌شود

 جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه متاهل‌بودن و بچه‌داشتن مانع از رفتن به سربازی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این دو موضوع از یکدیگر جداست اما برای سربازان متاهل تسهیلاتی فراهم می‌کنیم تا در یگان نزدیک محل سکونت‌شان دوران سربازی خود را سپری کنند.

 وی با اشاره به قانون معافیت دوبرادری خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ‌گاه این قانون اجرا نشده اما در قانون جدید آمده با شرایط ستادکل نیروهای مسلح می‌توان از این قانون استفاده کرد.

 به گفته کریمی فردی که سه برادرش به سربازی رفته‌اند از سربازی معاف است.

 وی همچنین درباره دریافت گذرنامه خاطرنشان کرد: افراد ذکوری که هنوز وارد سن مشمولیت نشده‌اند که همان 18 سال تمام است می‌توانند نسبت به دریافت گذرنامه‌شان اقدام کنند و مشکلی از جانب سربازی نداشته باشند.

 به گزارش ایسنا، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره معافیت پزشکی خاطرنشان کرد: بحث معافیت پزشکی مربوط به زمانی است که فرد تازه به سن مشمولیت رسیده که اگر در این شرایط فرد شامل این قانون شود می‌تواند به مراکز پزشکی ما مراجعه کند و در این مراکز نسبت به وضعیت وی تصمیم‌گیری خواهد شد.

 به گفته وی بعضی‌ از بیماری‌های مشمولان مانع از رفتن آنان به خدمت سربازی نخواهد شد.

 مدت سربازی 18 ماه است

 کریمی با بیان اینکه در حال حاضر طول مدت سربازی 18 ماه است، گفت: با توجه به مقاطع تحصیلی و محل خدمت مشمولان بین یک تا سه ماه از مدت سربازی آنها کم خواهد شد.

 وی با بیان اینکه باید سربازی را برای جوانان به عنوان یک فرصت برای آمادگی برای زندگی اجتماعی وسیع‌تر بدانیم، خاطرنشان کرد: در سربازی تلاش می‌شود انضباط، مهارت‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و ... به عنوان یک اصل از سوی سرباز پذیرفته و تجربه شود.

 کریمی همچنین درباره تسهیلات ارائه‌شده از سوی سازمان به مشمولان خاطرنشان کرد: در سازمان شرایطی را فراهم کردیم که مشمولان بدون دغدغه درخواست‌های خود را ارائه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب آن را بگیریم.

 وی با بیان اینکه افرادی که به سن 18 سالگی رسیده‌اند باید وضعیت خدمت وظیفه خود را مشخص کنند، گفت: این افراد اگر درحال تحصیل هستند، ‌باید از سازمان معافیت تحصیلی بگیرند و در صورتی که قصد رفتن به خدمت را دارند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

 کریمی افزود: سازمان نیز در اولین فرصت نسبت به احضار و اعزام این افراد اقدام خواهد کرد تا آنان دوران خدمت خود را سپری کنند.

 جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه تلاش کردیم تا حد ممکن از مراجعات حضوری به سازمان کاسته و آن را غیرحضوری کنیم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دیگر نیازی نیست افراد برای حل مسایل خود به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کنند.

کریمی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت با بیان اینکه در گذشته همه مشمولان به هنگام اعزام به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه می‌کردند گفت: اما در حال حاضر این افراد مستقیما به مرکز آموزشی شهر خودشان مراجعه می‌کنند.

کد خبر 159988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز