همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره رتبه 19 ایران در علوم پزشکی گفت:در فراخوان اول 6 داروی مورد نیاز کشور تولید شد و در فراخوان‌های دوم و سوم این وزارتخانه اقدام به تولید فاکتور 8 انعقادی، تولید واکسن، تجهیزات آزمایشگاهی، انواع لیزرها، اسپکت های قلبی و شتاب دهنده خطی می‌شود.

به گزارش مهر، مرضیه وحید دستجردی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره شکوفایی و نوآوری با اشاره به رتبه جهانی ایران در حوزه علوم پزشکی، افزود: ایران در سال 2008 در پایگاه استنادی اسکوپوس رتبه 23 جهانی را در حوزه علوم پزشکی به دست آورد و در سال 2011 به رتبه 19 جهانی ارتقا یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتقای 4 رتبه ای ایران در حوزه علوم پزشکی را مرهون تلاشهای جوانان و محققان جوان کشور دانست و اظهار داشت: امیدوارم با همکاری دستگاه های مرتبط بتوانیم این رتبه ایران را در حوزه علوم پزشکی بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی با اشاره به رونمایی از 6 دارو در روزهای گذشته خاطر نشان کرد: از این تعداد، 2 دارو از دسته داروهای بیوتکنولوژی و 4 داروی دیگر از نوع مواد اولیه پیچیده است که با حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از سال 88 طی اعلام فراخوانی اجرایی شد.

دستجردی با بیان اینکه این فراخوان برای تولید 12 داروی مورد نیاز کشور بوده است، خاطر نشان کرد: در فراخوان اول 6 دارو تولید شد و در فراخوانهای دوم و سوم به تولید فاکتور 8 انعقادی که قله دارو سازی و حاوی 12 نوع پروتئین است، پرداخته می شود.

وی تولید واکسن، تجهیزات آزمایشگاهی، انواع لیزرها، اسپکت های قلبی و شتاب دهنده خطی را از تولیدات آینده محققان حوزه پزشکی نام برد و یادآور شد: این تجهیزات از جمله تجهیزاتی هستند که به دلیل تحریم، ایران از داشتن آن محروم است.

 

 

کد خبر 159831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز