گروه اجتماعی- محمدعلی بدری: فرمانده نیروی انتظامی خبر داد که در بودجه91 ردی از افزایش حقوق سربازان وجود ندارد.

سربازان

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم که در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سرباز نمونه سخن می‌گفت و مهر و ایسنا خبر آن را منتشر کردند، ادامه داد: امیدواریم مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح گام نخست را برای افزایش حقوق سربازان بردارند و تا پایان برنامه پنجم بتوانیم قانون را اجرایی کنیم.

احمدی‌مقدم در حالی از نبود بودجه افزایش حقوق سربازان در لایحه دولت برای بودجه سال91 خبر داد که پیش از این معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: موادی از قانون سربازی که بار مالی داشته‌اند اجرایی نخواهد شد.سیدموسی کمالی در آخرین روزهای آبان‌ماه سال‌جاری تأکید کرد: براساس مصوبه جدید مجلس چیزی به نام افزایش حقوق سربازان، سربازان متاهل، پرداخت حقوق مناطق محروم، حق ماموریت و هزینه آموزش برای اوقات فراغت سربازان و... نخواهیم داشت؛ مگر در سال‌های آینده و با تأمین اعتبارات.

از چند برابر تا 50‌درصد!

4 روز پیش هم سردار محمدجواد زاده‌کمند، معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی خبرداد که حقوق سربازان در سال آینده افزایش خواهد یافت.زاده‌کمند درباره میزان این افزایش حقوق سربازان گفت: میزان دقیق افزایش حقوق سربازان هنوز مشخص نیست و بستگی به منابع اعتباری سال آینده دارد که شاید تا چند برابر باشد. دیروز اما فرمانده نیروی انتظامی پیشنهادی را طرح کرد تا در نتیجه آن حقوق سربازان بتواند 50‌درصد افزایش پیدا کند.

احمدی‌مقدم گفت: اگر حقوق سربازان 50‌درصد افزایش داشته باشد نیازمند اعتباری نزدیک به 200‌میلیارد تومان است که اگرچه این مبلغ زیاد است اما اگر سازمان‌ها بخشی از هزینه‌هایشان را به این موضوع اختصاص دهند این مشکل مرتفع خواهد شد.

یکساله نمی‌شود

فرمانده ناجا سپس آب پاکی را روی دست سربازان ریخت و گفت: متأسفانه در بودجه91 ردی از حقوق سربازان دیده نمی‌شود که امیدوارم با تلاش‌های نیروهای مسلح این مورد برطرف شود که البته قطعا نمی‌توان انتظار داشت در عرض یک‌سال به این مهم دست یابیم.احمدی‌مقدم درباره حقوق سربازان ادامه داد: حقوق سربازان در حال حاضر به جز سربازان ساکن شمال تهران بقیه را اداره می‌کند در حالی که در گذشته اینگونه نبود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حالی چنین گفت که حقوق کنونی نیروهای وظیفه 41 تا 77‌هزار تومان است که براساس درجه آنان میزان دریافتی متغیر است.بنابر گفته‌های احمدی‌مقدم بر اساس قانون جدید اوضاع بهتر خواهد شد. به گفته او در قوانین جدید خانواده سرباز نباید برای سربازی رفتن او دست به جیب شوند؛ قانونی که «قطعا نمی‌توان انتظار داشت در عرض یک‌سال» هزینه‌های آن تأمین شود.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه نباید نگاه به سربازی به‌عنوان جبران کمبود نیرو یا تفنگدار باشد، گفت: به سرباز نباید به‌عنوان یک نیروی مفت و مجانی نگاه کنیم. در این مراسم به 33 سرباز برگزیده مبلغ 2‌میلیون تومان اهدا شد و فرمانده نیروی انتظامی به هر یک از سربازان حاضر در این مراسم به مناسبت دهه فجر و ولادت پیامبر‌اکرم(ص) 50‌هزار تومان هدیه داد.

کد خبر 159773
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز