همشهری آنلاین: آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب طی روزهای 26 تا 28 بهمن ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

آزمون

 

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: توزیع کارت یک میلیون و 17 هزار و 486 داوطلب از روز یکشنبه 23 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود.

وی افزود: داوطلبان باید بر اساس اطلاعات کارت اعتباری و یا شماره پرونده و کد رهگیری، نسبت به تهیه پرینت کارت خود اقدام کنند.

به گفته توکلی، آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از 64 کد رشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم بودند، ‌باید کارت آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

وی در خصوص نحوه رفع نقص کارت آزمون، گفت: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای کارت شرکت در آزمون وجود دارد، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا 28 بهمن ماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند.

توکلی افزود: در صورتی که در کارت آزمون داوطلبی در بندهای جنس، معلولیت و زبان خارجی مغایرتی وجود داشته باشد، باید روز دوشنبه 24 بهمن ماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

مشاور سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان چنانچه خواستار اعمال بند پیام نور و موسسات غیرانتفاعی هستند، باید پس از مطالعه شرایط و ضوابط مندرج، نسبت به پرداخت مبلغ چهار هزار و600 تومان به صورت الکترونیکی اقدام و سپس بند مربوط را در قسمت ویرایش اعمال کنند.


 

کد خبر 159745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز