یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه موج جدید بارش برف و باران در راه است، گفت: در روز دوشنبه استان زنجان با 17 درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی به سبب عبور موجی از تراز میانی جو از ساحل کشور و شرق کشور بارش خفیف و پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود که این موج در روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

 وی با اشاره به این که به دلیل پایداری نسبی هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه غبار محلی و افزایش نسبی آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست تصریح کرد: از اواخر روز سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب برای مناطق غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین در روز سه‌شنبه شرایط وقوع گرد و خاک بر روی عراق وجود دارد به این سبب پیش‌بینی می‌شود که از اواخر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه گرد و غبار در برخی از مناطق شمال غرب و غرب کشور رخ دهد.

 وی با اشاره به اطلاعیه ویژه سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که سامانه بارشی که اکنون روی اروپا قرار دارد، از اواسط سه‌شنبه هفته جاری از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ابتدا در نیمه غربی و سپس در روز چهارشنبه در نیمه شرقی سبب افزایش دمای هوا می‌شود.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: بر این اساس در روز سه‌شنبه بارش برف در مناطق غربی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، روز چهارشنبه بارش متناوب باران و برف دراستانهای واقع در شمال غرب ، غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز که در مناطق غرب و جنوب غرب با وزش باد و احتمالا گرد و خاک همراه است، روز پنجشنبه بارش متناوب باران و برف در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، جنوب غرب، زاگرس مرکزی، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز جمعه بارش متناوب باران و برف در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال، زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

 وی  گفت: بدین ترتیب تهران در روز دوشنبه صاف همراه با غبار محلی خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با دو درجه افزایش به 3- و 4 می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر در شهرهای غربی بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز نیز با 2 درجه دیگر افزایش به 1- و 6 می‌رسد.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌هد بجز استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان سایر استان‌های کشور در روز دوشنبه حداقل دمای زیر صفر خواهند داشت؛ به شکلی که سردترین استان کشور در این روز استان زنجان با حداقل و حداکثر دمای 17- و 5- پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر گرمترین استان کشور نیز در این مدت استان هرمزگان با حداقل و حداکثر دمای 11 و 22 پیش‌بینی می‌شود.

 وی تاکید کرد: بدین ترتیب همچنان 26 استان کشور در روز دوشنبه حداقل دمای زیر صفر داشته و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان از زیر صفر خارج نمی‌شوند.

کد خبر 159460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز