گروه اجتماعی: معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی از افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد.

سربازی

سردار محمدجواد زاده‌کمند در حالی چنین گفت که حقوق کنونی نیروهای وظیفه 41 تا 77 هزار تومان است که براساس درجه آنان میزان دریافتی متغیر است.او با بیان اینکه افزایش حقوق سربازان یکی از اهداف و برنامه‌های ستاد نیروهای مسلح است، تاکید کرد: هدف از این کار این است که اگر جوانی به دوره سربازی می‌آید، هزینه‌ای به خانواده خود اضافه نکند.معاون نیروی انسانی ناجا که در نشستی خبری سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، خبر داد: میزان دقیق افزایش حقوق سربازان، هنوز مشخص نیست و بستگی به منابع اعتباری سال آینده دارد که شاید تا چند برابر باشد. پیش از این اما معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود: موادی از قانون سربازی که بار مالی داشته‌اند اجرایی نخواهد شد.

سیدموسی کمالی در آخرین روزهای آبان‌ماه سال‌جاری تأکید کرد: براساس مصوبه جدید مجلس چیزی به نام افزایش حقوق سربازان، سربازان متاهل، پرداخت حقوق مناطق محروم، حق ماموریت و هزینه آموزش برای اوقات فراغت سربازان و غیره نخواهیم داشت؛ مگر در سال‌های آینده و با تأمین اعتبارات.

توانمندسازی سربازان از 18 بهمن‌

معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی از اجرای طرح توانمندسازی سربازان از 18 بهمن‌ماه در کلیه مراکز آموزشی ناجا خبر داد. زاده‌کمند در این باره گفت: طرح توانمندسازی سربازان در 8 گروه فنی حرفه‌ای و فرهنگی، جسمانی، انضباطی، امنیتی، رفتار اجتماعی، اعتقادی و سیاسی پیش‌بینی شده است. به گفته زاده‌کمند، توانمندسازی سربازان در طول دوره آموزشی و بخش دیگری از آن نیز به هنگام آموزش خدمت سربازی پیش‌بینی شده است.معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه سربازان الزاما باید در 3 گروه از موضوعات گفته شده توانایی لازم را کسب کنند، گفت: تخصص در مابقی موضوعات و بیش از 3 مورد اختیاری است.

2 میلیون تومان پاداش

زاده‌کمند که امسال مسئولیت برگزاری جشنواره جوان سرباز را بر عهده دارد، درباره این جشنواره گفت: 33 سرباز به‌عنوان برترین‌های نیروهای مسلح کشور به مرحله نهایی جشنواره راه‌یافته‌اند که 18 بهمن ماه جاری در مراسم ویژه از آنان تقدیر خواهد شد. معاون نیروی انسانی ناجا گفت: برای هر یک از سربازان برتر پاداش ۲‌میلیون تومانی درنظر گرفته شده اما کسر خدمت برای آنها لحاظ نمی‌شود. او ادامه داد: کسانی که به‌عنوان افراد برتر انتخاب شده‌اند حداقل باید یک سال از خدمت وظیفه‌شان سپری شده باشد.

این طرح با محورهای توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و هنری، نظم و انضباط توانمند‌سازی‌ انتظامی، رفتار اجتماعی، مباحث معرفتی و اعتقادی و توانمندی سیاسی عملی خواهد شد. وی تاکید کرد: همه نیروهای وظیفه که از 18 بهمن ماه سال‌جاری به سربازی اعزام شوند، شامل این طرح خواهند شد و هر یک از آنان باید حداقل در 3 گروه توانمندی‌های لازم را کسب کند.

کد خبر 159363
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز