همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: میزان نرخ سود تسهیلات بانکى در آینده متناسب با شرایط اقتصادى کشور تعیین مى‌شود.

محمود بهمنی گفت: با اجرای طرح افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی، برای حمایت از بخش تولید و صنعت نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای حفظ کردیم و بنابراین بخش صنعت با مشکلی مواجه نخواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی برای شرایط فعلی در نظر گرفته شده است و بسته به میزان تورم و شرایط اقتصادی کشور در زمان‌های دیگر متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اگر روند تورم کاهنده باشد، این انگیزه سپرده گذاری مثبت است و اگر تورم روند افزایشی داشته باشد، وضعیت به صورت دیگری خواهد بود. به همین دلیل برای سال 91 بسته سیاستی اعلام نشده است و با توجه به شرایط کشور و میزان تورم موجود و آثار اقتصادی آن تصمیمات لازم برای ادامه این برنامه گرفته خواهد شد.

بهمنی در ادامه اظهار داشت: برای حمایت از بخش تولید و صنعت نیز نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای را حفظ کردیم و بنابراین بخش صنعت با مشکلی مواجه نخواهد شد. نرخ سود تسهیلات مسکن مهر را نیز مانند سال گذشته 11 درصد حفظ کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نرخ سود عقود مبادله‌ای نیز برای دوره بازپرداخت کمتر از دو سال 12 درصد و برای دوره بازپرداخت بالای دو سال 15 درصد خواهد بود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی افزود: البته نرخ سود عقود مشارکتی را بروی 21 درصد آوردیم. حالا اگر کسی بازرگان است و سودی هم می‌برد، به طور طبیعی اشکال ندارد 21 درصد بدهد.
کد خبر 159318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز