همشهری آنلاین: استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه بانوان کشور گفت: مرحومه طاهایی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در پایه گذاری و توسعه حوزه های علمیه بانوان داشت.

به خبرگزاری بین المللی زنان (وفا)، بانو مجتهده زهره صفاتی روز پنجشنبه 13 بهمن در پیش همایش بانوی بافضیلت ویژه بزرگداشت مرحومه طاهایی موسس و مدیر سابق حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد افزود: این استاد فقید حوزه‌های علمیه قبل از انقلاب و زمانی که هیچ اقدام تشکیلاتی و منسجم دینی در بخش بانوان انجام نمی‌شد، این فعالیت‌های تشکیلاتی را پایه گذاری و راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: پایه گذاری حوزه های علمیه بانوان در خراسان و توسعه کمی و کیفی آن در سطح کشور از جمله نتایج فعالیت‌های سازنده استاد طاهایی بود.

مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد نیز در این نشست گفت: با توجه به برگزاری یادواره بانوی با فضیلت ویژه بزرگداشت استاد طاهایی در بهمن ماه سال آینده پیش همایش امروز با مضامین آثار تعلیم و تربیت دینی، الزامات و چالش‌های آن با توجه به اندیشه و سیره استاد طاهایی برگزار شد.

منور شایسته خوی ادامه داد: فراخوان آثار این همایش در محورهای اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت دینی، بسترها و لوازم تعلیم و تربیت دینی، روش‌ها و راهکارهای مناسب برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها، استاد طاهایی و تعلیم و تربیت و آسیب شناسی و چالش‌های تعلیم و تربیت در مقاطع مختلف برگزار و مقاله‌هایی از سطح کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی بدون توضیح بیشتر گفت: چکیده آثار امسال دریافت شده اما داوری آنها سال آینده انجام می‌شود.

او اضافه کرد: بعد از رحلت استاد سیده فاطمه خاموشی معروف به طاهایی موسس و مدیر حوزه علمیه مکتب نرجس و نخستین حوزه علمیه بانوان در خراسان در بهمن ماه سال 88 مقرر شد همه ساله در سالگرد وفات وی یادواره ای جهت تبیین و انتقال اندیشه و سیره عملی بانو طاهایی به نسل‌های آینده برگزار شود.

وی گفت: بعد از بررسی و مشورت‌های بسیار با اهل علم، مقرر شد تا یادواره برای اثرگذاری هر چه بیشتر هر دوسال یکبار برگزار و در سال‌هایی نیز که یادواره برگزار نمی‌شود پیش همایش‌هایی با حضور صاحبنظران برپا شود.
طی این مراسم سه کتاب تالیف مرحومه طاهایی و دو نفر از شاگردان وی، رونمایی شد.

کد خبر 159272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز