همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه درجه هوای تهران به زیر صفر خواهد رسید، در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بارش برف و اختلال تردد در تهران و 3 استان دیگر کشور هشدار داد.

برف

به گزارش ایسنا، از اواسط چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه بارش برف در سطح استان‌های تهران، البرز، قزوین و شمال سمنان سبب اختلال در تردد خواهد شد. همچنین در روز پنجشنبه در معابر، جاده‌ها و گذرگاه‌های منتهی به این استانها وزش باد شدید و کولاک برف دور از انتظار نیست.

 عبدالرضا امیدوارشهری، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور با بیان این خبر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و دامنه‌های البرز در ساعت‌های آینده همچنان ادامه داشته و قسمت‌هایی از مرکز و شرق کشور نیز بارش‌های پراکنده برف و باران را در این روز خواهند داشت.

 وی افزود: در روز چهارشنبه بارش‌ها بصورت پراکنده در مناطق مذکور ادامه داشته که شدت فعالیت آن در مناطق جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی است ولی از اوایل شب چهارشنبه موج جدید بارشی از نوار غربی وارد شده و طی روز پنجشنبه بخش‌های غرب و جنوب غرب، جنوب کشور و دامنه‌های البرز و با شدت کمتر شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد از اواخر وقت پنجشنبه بارش‌ها شرق و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد و همزمان در نیمه غربی کشور و سواحلی شمالی بتدریج کاهش ابر و پدیده، کاهش محسوس دما و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌ها در این روز در نیمه شمالی کشور بصورت برف خواهد بود همچنین خلیج‌فارس از چهارشنبه صبح تا اواخر پنجشنبه با وزش باد و دریا مواج خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در روز چهارشنبه آسمان تهران ابری در بعضی ساعات با بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد بتدریج کاهش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 2- و 7 می‌رسد.

کد خبر 158949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز