همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، سلامت دهان، دندانپزشکی اجتماعی و مواد دندانی از 16 بهمن ماه خبر داد.

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلیه پذیرفته‌شدگان باید برای ثبت‌نام با همراه داشتن مدارک مورد نیاز از 16 تا 17 بهمن ماه به اداره آموزش دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند، اظهار کرد: عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته‌شدگان در زمان‌های مقرر به منزله انصراف است و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نیست.

وی در خصوص نحوه پذیرش داوطلبان این دوره از آزمون، خاطرنشان کرد: اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان فقط بر اساس گزینش علمی بوده و مراحل گزینش عمومی پذیرفته‌شدگان به صورت مستقل توسط دانشگاه مربوطه انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی در رشته‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) پذیرش داشته باشد، اولویت پذیرش با پرسنل رسمی و پیمانی نیروهای مسلح است و در صورتی که ظرفیت آن رشته تکمیل نشود از میان متقاضیان آن رشته که در هیچ یک از اولویت‌های خود انتخاب نشده‌اند و با رعایت سایر ضوابط آزمون و پس از طی مراحل گزینش و پذیرش توسط آن دانشگاه اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام می‌شود.

سراجی با تاکید بر اینکه کسانی که به هر دلیل ثبت‌نام نکنند و یا پس از ثبت‌نام در دانشگاه انصراف دهند به مدت یکسال از شرکت در امتحان دوره دکتری تخصصی محروم می‌شوند، تصریح کرد: اسامی رتبه‌های برتر اول تا سوم هر رشته نیمه دوم اسفند ماه به دفاتر استعداد درخشان و معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار کارنامه کلیه داوطلبان در نیمه اول اسفند ماه خبر داد.

کد خبر 158816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز