همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم توجه به رونق بازار مسکن و جلوگیری از هدایت سرمایه‌های مردم به سمت بازار سکه و ارز، افزایش نرخ تسهیلات وام خرید مسکن را گامی مثبت در جهت خروج از رکود بازار مسکن خواند.

محسن نریمان در گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت، با اعتقاد به اینکه زمانی که تمایل نداریم سرمایه‌های مردم در بازار سکه و ارز سرگردان باشد، باید بستری برای آنها ایجاد کنیم، اظهار کرد: افزایش تسهیلات وام مسکن از سوی دولت نه تنها ایجاد انگیزه و رغبت می‌کند، بلکه بخش مسکن نیز فعال‌تر می‌شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، افزود: این افزایش به کسانی که قدرت خریدشان را با تورمی که به وجود آمده از دست دادند و همچنین افرادی که صاحب‌خانه نیستند، کمک می‌کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در روزهای اخیر، تصریح کرد: دولت باید بیش از اینها در سرمایه‌گذاران ایجاد انگیزه کند تا آنان به بخش مسکن هدایت شوند، دولت نیز مطمئن باشد که اگر این کار را انجام دهد، کسانی که در بازار ارز و سکه به دنبال سودهای کلان هستند، به نوعی نا امید می‌شوند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت در مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه مسکن ظرفیت پذیرش سرمایه‌های کلان مردم را دارد، گفت: دولت باید در بخش صنعت و ساخت و ساز ایجاد جاذبه و انگیزه کند که سرمایه‌ها به آن سمت هدایت شوند.

این عضو فراکسیون خط امام (ره) در مجلس هشتم، با اعتقاد بر اینکه کاهش ارزش پول ملی در قالب تورم قابل بررسی است، یکی از دلایل افزایش وام خرید مسکن را کاهش ارزش پول در سال جاری به نسبت سال‌های خواند و افزود: یکی از شاخص‌های بررسی ارزش پول تورم است؛ اگر سال گذشته با هزار تومان یک کیلو میوه تهیه می‌شد؛ با همین مقدار پول در امسال نمی‌توان این مقدار میوه را تهیه کرد و این یعنی تورم.

به گفته نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وجود تورم در بازار برای ما قابل قبول‌تر است تا اینکه سرمایه‌های مردم به سمت ارز و سکه حرکت کند؛ چرا که توجه به بازار مسکن در ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار و صنایع نیز موثر است و حجم عظیمی از نیروی کار وارد این بازار می‌شود.

سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن برای متقاضیانی که سپرده گذاری نموده اند بر اساس ضوابطی که بانک مسکن به تایید بانک مرکزی می رساند با ۵ میلیون تومان افزایش معادل ۲۵ میلیون تومان تعیین شد. کارشناسان اعلام می‌کنند که افزایش تورم دولت را وادار به افزایش وام خرید مسکن کرده است و تاثیر چندانی بر بازار مسکن ندارد، در حالی که بازار به شوک بزرگتری برای رونق نیاز دارد.

کد خبر 158624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز