جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود مخالفت مردم آلمان، پارلمان این کشور به تمدید حضور نظامی آلمان در افغانستان برای یک سال دیگر رای داد.

آلمان

به گزارش پرس تی وی، 424 نفر از اعضای بوندس‌تاگ، پارلمان آلمان روز پنجشنبه (۶ بهمن، ۲۶ ژانویه) به تمدید حضور نظامی این کشور در کشور جنگ زده افغانستان رای مثبت داده و از سوی دیگر ۱۰۷ نفر رای منفی و همچنین ۳۸ نفر نیز رای ممتنع دادند.

به موجب مصوبه جدید پارلمان آلمان، حداکثر نیروهایی آلمانی تحت فرماندهای نیروهای بین‌المللی با ادعای کمک به حفظ امنیت افغانستان (ایساف) از اول فوریه ۴۹۰۰ نفر خواهند بود. حدود ۵۰۰ نیروی آلمانی دیگر نیز تا سال ۲۰۱۳ به کشور خود بازخواهند گشت.

این درحالی است که، بر اساس نظرسنجی از مردم آلمان که توسط شرکت پژوهشی یوگاو به نمایندگی از خبرگزاری آلمان انجام گرفت، ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مخالف حضور نظامی در کشور افغانستان بودند. تنها ۲۳ درصد از افراد شرکت کننده از استقرار نیرو در افغانستان حمایت کرده و ۹ درصد نیز نظری نداشتند.

علاوه بر این، ۴۴.۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز خواستار عقب‌نشینی فوری نیروها از کشور افغانستان شدند.

بر پایه این گزارش، ۴۲ درصد از افراد گفتند که از تجربه افغانستان باید درس بزرگ‌تری آموخته شود و خاطرنشان کردند که مخالف اعزام ارتش آلمان به کشورهای خارجی در آینده هستند.

آلمان بعد از آمریکا و انگلیس بیشترین نیروی نظامی را در کشور افغانستان دارد.

بر اساس آمار رسمی که وبسایت آی کژوالیتیز (icasualties.org) منتشر کرده است، ۵۳ نیروی آلمانی از اکتبر ۲۰۰۱، زمان حمله آمریکا به افغانستان، در این کشور کشته شده‌اند.

سازمان ملل و دیگر گروه‌ها می‌گویند، با وجود حضور ده‌ها هزار نیروی غربی در افغانستان، خشونت در این کشور افزایش یافته و اکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

کد خبر 158436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز