همشهری‌آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: نکته مهم دیگر این است که بانک مرکزی تاکنون برای تعیین قیمت سکه بهار آزادی نرخ بازار آزاد را مدنظر قرار می‌داد و باید دید با تک‌نرخی شدن ارز قیمت سکه فردا در بازار با چه نرخی عرضه خواهد شد.

کشتی آرای

محمد کشتی‌آرای اظهار داشت: اعلام ارز تک نرخی با قیمت 1226 تومان و تصمیم دولت برای افزایش نرخ سود بانکی توانسته است به بازار شوک وارد کرده و با کاهش قیمت‌ها نگرانی مردم در رابطه با نرخ کالاها را از بین ببرد و به نوعی آرامش را به بازار برگرداند.

وی افزود: از این پس تجار که تاکنون با دو یا چند نرخ اقدام به واردات می‌کردند، می‌توانند مایحتاج عمومی را با یک نرخ دلار وارد کرده و بنابراین دیگر افزایش قیمتی درباره نرخ کالاها نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ارز تک نرخی آرامش نسبی به افکار عمومی، تجار و بازرگانان داده و از نظر اجتماعی جو روانی که به وجود آمده بود برطرف شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی ارز مسافرتی نیز با همین نرخ در اختیار مسافران قرار داده خواهد شد، افزود: بحث دیگر تقاضای مازاد ارز نسبت به دو موردی است که اشاره شد و برای تعیین نرخ ارز برای مازاد این تقاضا‌ها نیز باید طی یکی دو روز آینده منتظر واکنش بازار بود.

وی با اشاره به ثبت کلیه مبادلات ارزی صرافان در سامانه‌های قابل نظارت، مبادلات ارز در این بازار را نیز نظام‌ند عنوان کرد و در عین حال گفت: درباره نرخ ارز در بازار باید دید طی یکی دو روز آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 کشتی‌آرای درباره قیمت سکه در بازار نیز اظهار داشت: قیمت سکه 300 هزار تومان کاهش پیدا کرده روز گذشته به 650 هزار تومان هم رسید.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که بانک مرکزی تاکنون برای تعیین قیمت سکه بهارآزادی نرخ بازار آزاد را مدنظر قرار می‌داد و باید دید با تک‌نرخی شدن ارز قیمت سکه فردا در بازار با چه نرخی عرضه خواهد شد.

کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف اگر قیمت طلا با ارز 1226 تومانی محاسبه شود باید شاهد کاهش چشمگیر قیمت باشیم پاسخ داد: بانک مرکزی خودش در حال حاضر سکه مدت‌دار را در بانک بیش از 620 هزار تومان می‌فروشد که اگر با سود 4 ماهه آن حساب کنیم، نرخ آن به بالای 680 هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: باید منتظر بود و دید دولت برای تعیین نرخ طلا و سکه چگونه عمل می‌کند.

کد خبر 158401
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز