پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصطلاح بزرگراه‌های اطلاعاتی را نخستین بار چه کسی مطرح کرد؟

در سایت ایران و جامعه اطلاعاتی در این باره آمده است:

بزرگراه‌های اطلاعاتی واژه‌ای است که جامعه دانشگاهی، دست‌اندرکاران حرفه‌ای ارتباطات و حتی عموم جامعه‌گاه آن را به کار می‌برند. آیا می‌دانید نخستین بار این اصطلاح را چه کسی و در کجا به کار برد؟
اصطلاح بزرگراه‌های اطلاعاتی را ظاهراْ نخستین بار در سال ۱۹۸۷، البرت گور، سناتور وقت و معاون بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، ضمن یک سخنرانی به کار برد. این اصطلاح در نوامبر ۱۹۹۱ در متن قانون جدیدی راجع به پیشبرد استفاده از کامپیوتر خودنمایی کرد که از سوی کنگره آن کشور تصویب شد.
هدف اصلی این قانون که از طرف سناتور گور پیشنهاد شده بود و مورد پشتیبانی «جورج بوش» رئیس جمهور وقت امریکا هم قرار گرفت، حفظ و حراست رهبری ایالات متحده در زمینه تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی، از طریق ایجاد یک شبکه ملی بسیار نیرومند مطالعاتی و تحقیقاتی بود.
یک سال بعد، بلافاصله پس از پیروزی «بیل کلینتون» و سناتور «البرت گور» نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده (نوامبر، ۱۹۹۲)، رئیس جمهوری جدید و معاون وی، بزرگراه‌های اطلاعاتی را به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه‌های اقتصادی دولت تازه امریکا معرفی کردند

برگرفته از:
جامعه اطلاعاتی- جلد دوم  -صفحه ۱۵۱ و ۱۵۲  اثر دکتر کاظم معتمدنژاد

کد خبر 15839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز