همشهری‌آنلاین: قیمت و ارز با اعلام تک نرخی شدن ارز و همچنین افزایش سود سپرده‌های بانکی همچنان روند نزولی خود را ادامه می‌دهند به طوری که بهای سکه ر روز گذشته به 715 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از ابلاغ افزایش سود سپرده‌های بانکی و تک نرخی شدن ارز بازار ارز و سکه به شدت تحت تاثیر قرار گرفت به طوری که باز هم پنجشنبه شاهد کاهش قیمت سکه بودیم.

 محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره آخرین تحولات بازار سکه گفت: پس از اعلام خبر تک نرخی شدن ارز از روز شنبه توسط بانک مرکزی، سقوط قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخلی ادامه یافت.

آخرین وضعیت قیمت سکه را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. نوسان قیمت در روز پنجشنبه در جدول مشخص است. 

 

صبح پنجشنبه

ظهر پنجشنبه

پایان معاملات روز پنجشنبه

سکه تمام طرح جدید


820 هزار تومان

790 هزار تومان

715 هزار تومان (پس از اعلام تک نرخی شدن ارز)

سکه تمام طرح قدیم

810 هزار تومان

 

730 هزار تومان در پایان معاملات روز پنجشنبه

نیم سکه

410 هزار تومان

 

370 هزار تومان

ربع سکه

210 هزار تومان

 

175 هزار تومان

سکه گرمی

108 هزار تومان

 

90 هزار تومان

هر گرم طلای 18 عیار

74.5 هزار تومان

71.5 هزار تومان

68 هزار و 500 تومان

سقوط دلار ادامه دارد؛  هجوم مردم برای فروش ارز و سکه

دلار پنجشنبه در حالی در بازار آزاد صبح به 1900 تومان و  ظهر به 1730 تومان کاهش یافت که صرافان ارز ارزان 1400 تومانی نمی‌فروشند و دلالان هم در اطراف میدان فردوسی جولان می‌دهند.

عقب نشینی تدریجی قیمت دلار در بازار آزاد همچنان ادامه دارد به طوری که این نوع ارز امروز پنجشنبه صبح با نرخ 1900 تومان و ظهر با نرخ 1730 تومان دست به دست می‌شود. دلار دوشنبه هفته جاری تا 2 هزار و 200 تومان بالا رفته بود.

اطراف میدان فردوسی که مرکز ارزفروشان تهران است، پنجشنبه مملو از دلالانی است که قرار بود بانک مرکزی با همکاری نیروی انتظامی آنان را از بازار جمع‌آوری کنند!

بر اساس گزارش مهر، صرافان هم درحالی نرخ دلار 1400 تومان را بر روی تابلوی فروش خود نوشته‌اند که هیچ دلاری با این نرخ فروخته نمی‌شود و معلوم نیست بانک مرکزی چرا با این تخلف آشکار صرافان برخورد نمی‌کند.

هجوم مردم برای فروش ارز و سکه پنجشنبه در بازار ارز و سکه تهران مشهود بود ضمن اینکه بانک مرکزی نرخ دلار مرجع را 1129 تومان تعیین کرده است.

کارشناسان بازار ارز و سکه معتقدند وعده بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز تا 48 ساعت آینده - شنبه هفته آینده- بر بازار ارز سکه تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 158387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز