همشهری آنلاین: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فضای فعلی در اقتصاد کشور نشان می‌دهد عمد یا ضعف مدیریت وجود دارد که باید جبران شود، گفت: ممکن است برخی دلالان سکه و ارز ارتباطات پشت پرده ای با برخی مدیران داشته باشند.

حجت الاسلام احمد سالک در خصوص نابسامانی بازار سکه و ارز در روزهای اخیر اظهار داشت: حوادثی که در حوزه اقتصاد پیش می‌آید دلایل مختلفی دارد اما در شرایط فعلی بازار طلا و ارز اگر نقدینگی مردم در بازار کنترل نشود مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد.

سالک با بیان اینکه برخی دلالانی که قصد تصاحب بیت المال را دارند می‌خواهند از این فضای به وجود آمده سوء استفاده کنند گفت: ممکن است برخی از این دلالان ارتباطات پشت پرده‌ای با برخی مدیران داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نوسانات نرخ در بازار تاکید کرد: دولت و مجلس از یک سو و سران سه قوه از سوی دیگر باید این نابسامانی بازار و نقدینگی موجود را مدیریت کنند.

سخنگوی جامعه رو حانیت مبارز همچنین با توجه به نابسامانی به وجود آمده در بازار سکه و ارز عنوان داشت: بی‌تردید کسانی هستند که می‌خواهند در سال جهاد اقتصادی ضربه‌ای به کشور بزنند و در آستانه انتخابات نوعی دلسردی و دغدغه را در میان مردم ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: فضای فعلی در اقتصاد کشور نشان می‌دهد یک عمدی یا ضعف مدیریتی در جایی است که باید جبران شود.

سالک همچنین در خصوص قصد دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش مقدار یارانه‌ها به مهر گفت: اگر افزایش یارانه‌ها از طریق جابجایی منابع مالی بخواهد انجام شود در دراز مدت آثار منفی خواهد داشت.

کد خبر 158288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز