همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان مرموز انحرافی قصد دارد خواست خود مبنی بر مذاکره با آمریکا را با نابسامان کردن بازار ارز و سکه به عنوان تنها راه حل برای برون رفت از وضعیت مشکل اقتصادی به مسئولان ارشد نظام القا کند.

محمد دهقان به مهر گفت: وضعیتی در کشور به وجود آمده که القا کننده آن جریان انحرافی است، این جریان در راستای اغراض سیاسی خود معتقد است جمهوری اسلامی باید به هر نحوی با آمریکا وارد گفتگو شده و در برابر خواست آمریکا کوتاه بیاید.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی افزود: جریان انحرافی طی یکی دو سال اخیر مرتب با تکیه بر توهمات خود به دولت القا می‌کند که ما باید در اداره جهان با آمریکا سهیم شویم.

وی تصریح کرد: جریانی که امروز به دنبال مذاکره با آمریکا به هر بهانه‌ای است، همان جریانی است که بیداری‌های اسلامی در منطقه را در قالب جنبش‌های آمریکایی تفسیر می‌کرد و ادعای دوستی با مردم رژیم صهیونیستی را داشت.

دهقان با بیان اینکه جریان انحرافی قصد دارد خواست خود مبنی بر مذاکره با آمریکا را به مسئولان ارشد نظام القا کند، افزود: جریان انحرافی با نابسامان کردن بازار ارز و سکه به دنبال القای این نظریه است که تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود عادی سازی روابط با آمریکا است وگرنه وضعیت اقتصادی موجود کشور را فلج می‌کند.

وی بی‌تدبیری‌ها و عدم رعایت فرمول‌های اقتصادی را عامل نابسامانی بازار سکه و ارز خواند و اظهار داشت: عدم کنترل نقدینگی موجود در بازار موجب تورم ،التهاب و تباه شدن بخش‌های اقتصادی می شود که نقدینگی به سمت آن هدایت شده است.

دهقان افزود: دولت در سال‌های اخیر به بهانه‌های مختلف نقدینگی زیادی را میان مردم توزیع کرد اما راهکاری را برای کنترل این نقدینگی نیاندیشید.

وی تصریح کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 50 درصد از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از طریق تامین اجتماعی میان مردم توزیع می‌شد و 50 درصد این در آمدها نیز به بخش‌های تولیدی اختصاص می‌یافت اما دولت در اجرا 100 درصد منابع حاصل از اجرای این قانون را بین مردم توزیع کرد اما بازار کشش این نقدینگی را نداشت و نقدینگی سرگردان به سمت بازار سکه و ارز رفت.

دهقان تاکید کرد: تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور بی‌اثر نیست اما در حال حاضر ربطی به قیمت سکه ندارد.

دهقان با بیان اینکه رفتارهای اقتصادی دولت عقلانی نیست و نمایانگر وجود اهداف ناروا در اتخاذ برخی سیاست‌ها است، تصریح کرد: دولت از طرق مختلف  از جمله ایجاد اختلال در بخش‌های تولید، عمران و...قصد جمع آوری منابع مالی را دارد تا از این طریق بتواند برای اغراض سیاسی و انتخاباتی احتمالا با  اجرای فاز دوم اجرای قانون هدفمندی میان مردم پول توزیع کند.

وی تاکید کرد: رفتارهای غیرعقلایی دولت دارای اهدافی فراتر از اغراض سیاسی و انتخاباتی است و منافع ملی ما را نشانه رفته است. 

کد خبر 158287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز