همشهری آنلاین: معلاملات آتی سکه از ساعت ۱۴امروز و بعد از وقفه روز دوشنبه از سرگرفته می شود، اما مسئولان بازار سرمایه به دلیل نوسان قیمت‌ها،وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا را از 700 هزار تومان به دو میلیون 400 هزار تومان افزایش دادند.

معاملات آتی سکه روز دوشنبه بورس کالا که به دلیل افزایش نرخ پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی و نوسان شدید قیمت‌ها بعد از برگزاری جلسه مسئولان سازمان بورس و بورس کالا متوقف شده بود از ساعت 14 امروز از سر گرفته می‌شود اما متولیان این بازار تصمیم به افزایش وجه تضمین اولیه گرفتند.

براساس گزارش فارس، در حالی برخی از کارگزاران به دلیل عدم توانایی مشتریان خود با زیان چند صد میلیون و چند میلیارد تومانی روبرو شده و خواهان ابطال معاملات روزهای گذشته شده‌اند که مسئولان سازمان بورس و بورس کالا علاوه بر توقف معاملات روز دوشنبه، وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا را از 700 هزار تومان به دو میلیون 400 هزار تومان افزایش دادند تا شاید از این راه از تبعات منفی نوسان قیمت معاملات آتی سکه در روزهای آینده جلوگیری کنند.

این تصمیم از فردا پنجشنبه (6 بهمن) عملی می‌شود و طی آن میزان حداقل سپرده برای هر سکه در معاملات آتی که 70 هزار تومان بود به 240 هزار تومان خواهد رسید. علاوه بر این از شنبه آینده حد نوسان قیمت روزانه معاملات آتی هم 5 درصد خواهد بود.

کد خبر 158242
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز