همشهری آنلاین: برای برپایی حکومت اسلامی، اگر مردم پا به میدان گذاشتند و بر پیمان خود استوار ماندند، کار به سامان می‌رسد/ ترویج و تبلیغ اسلام مبتنی به زور نبود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای برپایی حکومت اسلامی، اگر مردم پا به میدان گذاشتند و بر پیمان خود استوار ماندند، کار به سامان می‌رسد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سوگواری حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و نیز شهادت جانگداز امام هشتم، امام رضا(ع) در جمع علما و روحانیون و مدیران و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام، روزهای پایانی ماه صفر را ایام مصائب بزرگ مسلمین جهان به خصوص جهان تشیّع خواند و با اشاره به رسالت بزرگ انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) گفت: آگاهی و روشنی‌بخشی نسبت به جهل و خرافات و نیز تأسیس مدینة‌النبی اولین رسالت رسول اکرم(ص) بود.

وی ادامه داد: اگرچه انبیای الهی و ائمه معصوم موظف به ابلاغ وحی و هدایت جامعه از ظلمت، خرافات و ناآگاهی بودند، موفقیت و به نتیجه رسیدن رسالت بزرگان دین در پرتو پذیرش و اقبالی بود که مردم به این بزرگواران داشتند و اگر این اقبال و درخواست از سوی مردم نبود، اسلام، اعتقادات و اخلاقیات نیز رشد و توسعه نمی‌یافت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناقب و فضائل اهل بیت(ع) به خصوص حضرت علی(ع) و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع)، به روزهای پایانی عمر پربرکت حضرت رسول(ص) و نگرانی‌های ایشان نسبت به آینده امتش اشاره کرد و با تأکید بر آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) اتکاء به مردم را مبنای اسلام و گسترش آن خواند و تأکید کرد: ترویج و تبلیغ اسلام مبتنی به زور نبود و پیامبر گرامی اسلام آن‌قدر نزد مردم محبوبیت داشتند و عزیز بودند که مؤمنین نمی‌گذاشتند آب وضوی ایشان به زمین بریزد و واضح است در این فضا برای پذیرش و گسترش اسلام و قرآن نیازی به توسل به زور نبود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصائب و مظلومیت‌های امام دوم شیعیان، بی‌وفایی اهالی کوفه و عدم همراهی آنان با امام مجتبی(ع) را یکی از دلایل مهم صلح آن حضرت خواند و گفت: امام حسن(ع) حتی برای نبرد با معاویه سپاه آماده و راهی کرده بود، اما وقتی دید مردم همراهی نمی‌کنند، مصلحت را به حفظ کیان اسلام دید و مجبور به پذیرش صلح شد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون اسلام و مسلمانان در جهان، وظیفه آگاهی‌بخشی بزرگان دین و ابلاغ رسالت توسط آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای برپایی حکومت اسلامی، اگر مردم پا به میدان گذاشتند و بر پیمان خود استوار ماندند، کار به سامان می‌رسد، ولی اگر مردم همراهی نکردند چنین وظیفه‌ای از دوش ائمه علیهم‌السلام نیز برداشته می‌شود.

 

کد خبر 158207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز