سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس هیات مدیره بورس کالای ایران گفت: ‌بورس کالا برای انجام معاملات نقدی و سلف سکه اعلام آمادگی کرده و بستر و فضا برای انجام معاملات آن آماده است.

محمدرضا پورابراهیم در خصوص پیش فروش سکه در بورس کالا نیز افزود: بانک مرکزی باید اقدامات لازم برای انجام این معاملات را انجام دهد تا بتوان معاملات را در بورس کالا انجام داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات در ماه‌های گذشته با وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهوری برای انجام معاملات سکه نقدی و سلف از طریق بورس کالا ‌اظهار داشت: با این وجود تا کنون این امر عملیاتی نشده است.

پورابراهیم با اشاره به عرضه نفت خام و نفت کوره در بورس نفت توسط وزارت نفت و شرکت ملی نفت در بورس کالا به ایرنا گفت: با وجودی که در عرضه‌های آخر خریداران زیادی وجود داشت اما این معامله انجام نشد.

وی گفت: روش پیشنهادی برای انجام معاملات از طریق تقاضای معامله نفت خام بوده است.

رئیس هیات مدیره بورس کالای ایران، بزرگترین مانع انجام نشدن معاملات را نبود نظم جدی در بدنه وزارت نفت برای فروش نفت همانند گذشته اعلام کرد و افزود: ‌وزارت نفت برای انجام معاملات نفت در بورس تصمیم جدی بگیرد و به ورود محصولات نفتی به بورس کمک کند.

وی ادامه داد: برای عرضه و انجام معامله نفت از سوی بورس محدودیتی وجود ندارد و عرضه کننده باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس هیات مدیره بورس کالای ایران گفت: انجام نشدن معاملات نفتی برای بورس کالا مطلوب نیست و با این وضعیت عرضه‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.
کد خبر 158107
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز