همشهرِی آنلاین: با توجه به افزایش قیمت سکه در بازار جبرانی روز شنبه و بالا رفتن نرخ سکه اردیبهشت نسبت به تیر ماه، احتمال ابطال معاملات سکه آتی این ماه در اول بهمن قوت گرفت زیرا سکه اردیبهشت به یک میلیون و سیصد هزار تومان افزایش یافت در حالی که تیر ماه به 970 تومان رسید.

با توجه به اینکه شنبه هفته جاری نرخ سکه در بازار آتی سه درصد گران شده بود و این رشد در هفته گذشته نیز وجود داشت، بازار با صف‌های خرید سنگینی روبه رو شد اما فروشنده‌ای وجود نداشت. این مسئله موجب ضررهای بین 300 تا 500 میلیون تومانی کارگزاران آتی شد. 

بر اساس گزارش فارس، وقتی سپره مشتریان از حداقل ودیعه پایین‌تر بیاید باید سپرده خود را افزایش دهند،در غیر این صورت معاملات وارد بازار جبرانی می‌شود. در روز شنبه هر چه دامنه نوسان را افزایش دادند کسی حاضر به فروش نبود و با این اوضاع قیمت سکه اردیبهشت ماه به یک میلیون و سیصد هزار تومان و تیر ماه نیز به 970 هزار تومان افزایش یافت.

به دلیل این اختلاف قیمت و بالا‌تر بودن نرخ سکه اردیبهشت نسبت به تیر ماه و ضرر کارگزارن گفته می‌شود امکان ابطال معاملات اردیبهشت ماه در روز شنبه اول بهمن ماه قوت گرفته است.

بر اساس این گزارش امروز با شروع معاملات و افزایش قیمت، نرخ این کالا در معاملات آتی طی 15 دقیقه نخست سه درصد گران شد تا قیمت سکه اسفند ماه به 792 هزار تومان برسد، در حالی که نرخ تسویه این سکه در روز پنج شنبه 769 هزار تومان بود.

نرخ سکه اردیبهشت و تیر سال آینده نیز در شنبه 821 و 854 هزار تومان معامله ‌شد که نسبت به پنجشنبه هر کدام 24 هزار تومان رشد کرده‌اند،این قیمت‌ها با توجه به دلار1820 و انس 1666 تومان است.

کد خبر 158056
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز