همشهری‌آنلاین: معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا از دستگیری عامل شنود و سوء استفاده از خطوط تلفن تهرانی‌ها خبر داد.

بازداشت

سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: با ارسال پرونده‌ای مبنی بر شکایت شرکت زیرساخت علیه شخص یا اشخاص ناشناس در مورد انجام ترمینیشن (قاچاق صوت) ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند. با انجام بررسی‌های تخصصی و فنی کارشناسان و ردیابی خطوط تلفن، آدرس مزبور شناسایی و با بررسی مشخص شد متهم با جاسازی pc و سایر تجهیزات ترمینیشن بین کابل‌های تلفن اقدام به سرقت صوت می‌کرد.

وی ادامه داد: ماموران و کارشناسان، متهم را شناسایی و دستگیر کردند و در بازجویی از وی مشخص شد که با استفاده از چندین خط تلفن اقدام به ایجاد سایت غیرمجاز و قاچاق ترافیک وارده بین‌المللی کرده است.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا به مهر گفت: اینگونه اعمال علاوه بر به خطر انداختن امنیت شبکه‌های مخابراتی برای هموطنانی که از این امکانات غیرمجاز بهره می‌برند، خطرات امنیتی نیز در پی خواهد داشت و تمامی تماس‌های آنها از طریق افراد دیگری پیگیری و حتی شنود می‌شود.

شهروندان باید برای ارتباطات خود حتما از امکانات سایت‌ها و شرکت‌های مجاز و معرفی شده از طریق شرکت مخابرات ایران استفاده کنند.

سوء استفاده از امکانات مخابرات و دولت و به خطر انداختن امنیت مخابراتی از طریق قاچاق صوت جرم تلقی شده و پلیس در صورت مواجهه با چنین اعمالی با عاملان این جرم برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

کد خبر 157893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز