چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم صامت سبک "هنرمند" و فیلم جاسوسی تیره و تار "خانه‌بدوش، خیاط، سرباز، جاسوس" در صدر فیلم‌های رقابت‌کننده برای دریافت جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا)، معادل بریتانیایی جوایز اسکار، قرار دارند.

bafta

به گزارش آسوشیتدپرس "هنرمند" در 12 رشته و "خانه‌بدوش، خیاط" در 11 رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان نامزد شده‌اند، و بازیگران مرد نقش اول آنها ژان دوژاردن و گری اولدمن نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد هستند.

با این حال در جوایز رشته‌های گوناگون یک فیلم منفرد غلبه ندارد و فیلم‌های "هفته من با مریلین"، "بانوی آهنین"، "کمک" و "باید با کوین صحبت کنیم" نیز در چندین رشته نامزد شده‌اند.

به جز گری اولدمن و ژان دوژاردن، براد پیت برای فیلم "مانی‌بال"، جرج کلونی برای فیلم "نسل‌ها" و مایکل فاسبندر برای فیلم "شرم" نامزده جایزه بهترین بازیگر مرد هستند.

نامزدهای بهترین بازیگر زن، برنیس بژو برای "هنرمند"، مریل استریپ برای "بانوی آهنین"، میشل ویلیامز برای فیلم "هفته من با مریلین"، تیلدا سوینتن برای "باید با کوین صحبت کنیم" و ویولا دیویس برای فیلم "کمک"، هستند.

نامزدهای جوایز بفتا روز سه‌شنبه 17 ژانویه اعلام شدند و جوایز در مراسمی در 12 فوریه در اوپرا خانه سلطنتی لندن اهدا خواهد شد. جوایز بفتا را شاخص مهمی در پیش‌بینی برندگان جوایز آکادمی سینمایی آمریکا یا جوایز اسکار در لوس‌آنجلس می‌دانند که دو هفته بعد برگزار می‌شود.

در سال‌های اخیر جوایز بفتا به فیلم‌های کم‌هزینه بریتانیایی کمک کرده است که بخت بیشتری برای موفقیت در هالیوود به دست آورند.

کد خبر 157600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز