چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان سوئیسی نشان می‌دهد که استفاده از بشقابهای قرمز موجب کم خوری می‌شود.

غذا

به گزارش مهر، محققان دانشگاه بیسیل در سوئیس با مطالعه روی 150 داوطلب به تاثیرات رنگ قرمز در رژیم غذایی پی بردند. نتایج بررسیهای این دانشمندان حاکی از آن است که سرو غذا و یا نوشیدنیها به ویژه نوشابه های گازدار در بشقاب و یا لیوان قرمز موجب می‌شود که فرد کمتر بخورد.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج به 41 دانشجو تا حدی که رفع تشنگی کنند آب دادند. سپس از آنها خواستند که نوشابه‌های شیرین مختلفی را در لیوانهای پلاستیکی قرمز یا آبی امتحان کنند.

در این تحقیقات مشاهده شد افرادی که از لیوان قرمز استفاده کرده بودند در حدود 40 درصد کمتر از کسانی که لیوان آبی را انتخاب کرده بودند نوشابه شیرین نوشیدند.

در فاز دوم این آزمایش، از 109 نفر خواسته شد که یک فرم را پر کنند. درطول این عملیات به هر یک از آنها یک بشقاب به رنگهای قرمز، آبی یا سفید داده شد که محتوی 10 پیراشکی شور بودند و داوطلبان می توانستند هنگام پر کردن فرمها در صورت تمایل آنها را بخورند.

براساس گزارش لارپوبلیکا، نتایج این آزمایش نیز نشان داد افرادی که بشقاب قرمز داشتند بیش از 50 درصد کمتر از کسانی که بشقاب قرمز یا آبی داشتند از پیراشکی ها خوردند.

به گفته این محققان، رنگ قرمز اغلب به عنوان شاخصی برای نشان دادن یک موقعیت خطر و یا اجتناب را نشان می دهد و به بیانی ساده یک نشانه توقف است.

more  تأثیر چای سبز در لاغری

کد خبر 157579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز