دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با اعلام افزایش سه برابر کشف شیشه در کشور گفت: امسال نزدیک به سه تن شیشه در سراسر کشور کشف و کارگاه‌های متعدد ساخت این ماده مخدر منهدم شده است.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: با تشدید مجازاتی که دستگاه قضایی برای واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی در پیش دارد، تولید این نوع مواد مخدر و روان گردان‌ها در کشور متوقف خواهد شد.

  وی گفت: امروز با استقرار یگان‌های تکاوری، تقویت اقدامات اطلاعاتی، پوشش هوایی منطقه با استفاده از هواپیماهای سبک و فرستادن گشت‌های انتظامی به عمق کویر، عبور کاروان های قاچاق مسلح بسیار ناچیز شده است و با اجرای کامل طرح‌های امنیتی و تکمیل واحدهای انتظامی در آینده نه چندان دور کویر هم جزو معابر قاچاقچیان نخواهد بود.

 وی افزود: در حال حاضر کشفیات نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان افزایش یافته و تقریبا حدود 50 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته را داریم که امیدواریم با ادامه این طرح‌ها امنیت در استان ارتقا پیدا کند.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: آمارها حاکی است که اقدامات برای تامین امنیت در این استان به طور هدفمند در حال انجام است و کشفیات قاچاق به طور عمده مربوط به مناطق مرزی می‌شود.

 وی گفت: در تلاشیم شرایطی را فراهم کنیم که با اجرای طرح های انسداد مرز در سال عمرانی جاری، هیچ خودرویی بدون مجوز توان عبور از مرزهای سیستان و بلوچستان را نداشته باشد.

 وی افزود: امیدواریم تا پایان سال 91 تقریبا مرزهای مطمئنی در این استان داشته باشیم.

 احمدی مقدم اظهار داشت: تقریبا اکثر نقاط مرزی به ویژه نقاطی که طرح‌‌های انسداد مرز در آنجا در حال انجام است را ارزیابی و گام‌‌های تکمیلی را نیز در این راستا پیش‌‌بینی کردیم.

 وی گفت: کویر امروز منطقه امنی برای اشرار و کاروان‌های مواد مخدر نیست.

 وی با اشاره به اینکه مسئولان پاکستان در زمینه آزادی سه مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط نیروهای مرزی پاکستانی درست عمل نکردند، افزود: با وجود تفاهم نامه‌های امضا شده بین دو کشور ایران و پاکستان مبنی بر استرداد ماموران مرزی که دچار این قبیل اشتباهات می شوند، مسئولان پاکستانی با وجود پیگیری‌های متعدد این سه مرزبان را با 15 روز تاخیر روز گذشته تحویل ایران دادند.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان داشت: مرزها عوارض کاملا مشخصی برای برخی رخدادها ندارند و وقوع برخی مسائل مانند ورود اشتباهی نیروهای مرزبانی به خاک همسایه طبیعی است.

کد خبر 157406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز