همشهری آنلاین: کارگاه آموزشی "بدن در سایه" با حضور یورگاس نانوریس هنرمند یونانی در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، کارگاه آموزشی "بدن در سایه" در پی ایجاد فضایی برای بازیگر برای استفاده از سایه خود است.

در این کارگاه بازیگر می‌آموزد که چگونه از سایه خود به عنوان یک ابزار در تئاتر استفاده کند و در این فرآیند، بدن و حرکت بازیگر است که به وی کمک می‌کند و قابلیت‌های پنهان بدن را کشف می‌کند.

در این کارگاه با استفاده از نورهای غیرمعمول و ایجاد سایه اجراگر، بازیگر دوم که همان سایه است به سراغ اجراگر می‌آید. در این روش تئاتر منظم و کلیشه‌ای و وسایل و ابزار مرسوم صحنه نیاز نیست، بلکه تمام ابزار و وسایل اجرا در وجود خود بازیگر قرار دارد.

این بازشناسی بدن، به بازیگر کمک می‌کند تا با استفاده از سایه خود بتوانند به حرکات سیال بدنی دست یابد و با خلق تصاویر مختلف از سایه خود، بازیگر دوم ( سایه) را به نزد خود فراخواند.

یورگاس نانوریس (GEORGIOS NANOURIS) هنرمند یونانی متولد 1975 است.

وی بازیگر، کارگردان، و مدرس تئاتر است و از ویژگی او در عرصه اجراگری این است که می تواند با حداقل امکانات نه تنها در سالن‌های تئاتری که حتی در مکان های غیر نمایشی مانند رستوران، پارکینگ و یا ماشین های کاروان نیز به خلق نمایش بپردازد.

کارگاه آموزشی "بدن در سایه" از 5 تا 8 بهمن از ساعت 9 تا 13 در پلاتو شماره 1 تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

همچنین این کارگاه آموزشی در روزهای 9 و 10 بهمن در شهر گرگان برگزار می‌شود.

علاقمندان به حضور در این سمینار می‌توانند، با مراجعه به سایت سی‌امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر www.fitf.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام و حداکثر تا تاریخ 2 بهمن ماه به همراه مدارک لازم به دبیرخانه دائمی جشنواره‌های مرکز هنرهای نمایشی واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، جنب تالار وحدت، مرکز هنرهای نمایشی تلفن: 66710702 مراجعه کنند.

کد خبر 157381
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز