همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جمع آوری نقدینگی از طریق افزایش نرخ سود بانکی گفت: راهکار بهتر در این زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران به سپرده‌گذاری در صنعت است.

سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی اظهار داشت: قبلاً سود سپرده‌های بانکی روند صعودی داشت و همچنین وام‌ها با سود بالا داده می‌شد.

وی افزود: برنامه دولت نهم این بود که سود سپرده‌ها و سود بانکی را تک رقمی کند و نهایتا سود را 12 درصد اعلام کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس گفت: بانک با منابع مردم اداره می‌شود و نمی‌شود بانک 12 درصد سود بگیرد و از آن طرف 20 درصد سود دهد و این موجب شد که برخی سپرده‌گذاران سپرده خود را از بانک بیرون ببرند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که بازار آشفته ارز و طلا را ساماندهی می‌کند افزایش سود سپرده‌هاست و موجب افزایش منابع بانک خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین دلالان خرد هم به این روش از بازار خارج شده و پول خود را به بانک می‌سپارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما باید سرمایه‌گذاران کشور را به سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید کنیم نه اینکه تنها پول خود را در بانک بگذارند و درآمدی را بدون اینکه پول در چرخه تولید باشد به دست ‌آورند.

موسوی لارگانی گفت: افزایش سود سپرده‌ها راهکاری برای جمع‌آوری نقدینگی و کاهش تقاضای کاذب در بازار است اما به طور کلی کار صحیحی نیست.

وی افزود: با توجه به خواست و دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید داخل، رونق صادرات غیر نفتی و عدم وابستگی به نفت می‌طلبد که سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت و افزایش اشتغال انجام ‌شود.
کد خبر 157090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز