راضیه روستا: با خرید عمده بعضی کالاها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

فروشگاه

پشت در آسانسور به انتظار ایستاده بود. وقتی که رسید و درش باز شد دهان او هم از تعجب باز شده بود؛ کف آسانسور پر بود از کیسه‌های نایلونی که هر کدام با کالاهای مختلف پر شده‌ بود. دیگر جایی برای او نبود؛ صبر کرد تا در آسانسور بسته شود و بالا برود. وقتی دوباره برگشت و او توانست سوار شود خانم همسایه طبقه بالا هم سوار آسانسور بود. اوگفت با شوهرش به فروشگاه رفته‌اند و خرید یک‌سالشان را انجام داده‌اند. خرید کردن برای بعضی‌ها‌ یک لذت و برای بعضی دیگر یک عذاب است. گروهی از افراد هم تنها به صورت یک نیاز به آن نگاه می‌کنند؛ در هر گروهی که هستید فرقی نمی‌کند؛ به هر حال خرید عمده بسیاری از کالاها هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بتوانید بخشی از پول خود را پس‌انداز کنید. در ادامه بعضی از این کالاها را به شما پیشنهاد داده‌ایم. شاید در نگاه نخست تفاوت قیمت خرید جزیی و عمده یک کالای خاص چندان به چشم نیاید اما «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود».

غذاهای فاسدنشدنی

شک نکنید که یکجا خریدن مواد خوراکی‌ای که ماندگاری زیادی دارند و به سرعت فاسد نمی‌شوند بر خرید جزیی آنها ارجحیت دارد. با چنین اقدامی شما هم می‌توانید از تخفیف‌های ویژه خریدهای جینی و کیلویی استفاده کنید و هم از افزایش قیمت‌های دوره‌ای این‌گونه کالاها در امان بمانید؛ از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به غله (گندم، جو)، انواع حبوبات، ماهی تن کنسرو شده یا انواع نوشیدنی‌ها ‌اشاره کرد.

صابون و شامپو

یکجا خریدن هر کدام از این اقلام، برای شما چند تومان صرفه‌جویی در پی دارد. چرا که این کالاها معمولا با افزایش بهای دوره‌ای مواجه می‌شوند؛ به ویژه اگر از مارک‌های خارجی تجاری استفاده می‌کنید، علاوه بر این مشکل ممکن است با معضل کمبود مقطعی وجود یک مارک تجاری خاص در بازار یا ورود گسترده انواع تقلبی آنها به بازار مواجه شوید. در مورد صابون همچنین بهتر است قالب‌های بزرگ را خریداری کنید چرا که در این صورت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

سی‌دی و دی‌وی‌دی خام

سی‌دی و دی‌وی‌دی خام هم از جمله کالاهایی هستند که می‌توانید آنها را به صورت عمده خریداری کرده و با این کار در هزینه‌‌های خود صرفه‌جویی کنید.

لوازم اداری

دفعه بعد که به لوازم اداری از قبیل خودکار، پوشه، گیره کاغذ، سوزن منگنه و... نیاز پیدا کردید، با اطمینان خاطر آنها را به طور عمده خریداری کنید. خرید عمده و در اصطلاح جینی این کالا از یک سو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم احتمال این را که در مواقع لزوم وسیله مورد نیاز خود را در اختیار نداشته باشید کاهش می‌دهد.

دستمال توالت

دستمال توالت تاریخ مصرف طولانی‌ای دارد؛ به همین دلیل در صورتی که آن را به صورت عمده خریداری کنید، هم همیشه در دسترس شماست و هم در صورت افزایش دوره‌ای قیمت آن در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید. بنابراین به دنبال مکانی برای انبار کردن مقداری دستمال توالت اضافه باشید. اگر قفسه دستشویی یا حمام خانه شما جای خالی ندارد، می‌توانید از فضای زیر تختخواب یا یکی از کمدهای اتاق استفاده کنید.

مسواک و خمیردندان

برای کسانی که به خوبی بهداشت دهان و دندان را رعایت می‌کنند، تهیه کردن یک مسواک نو هر چند ماه یک بار ضروری است. صد البته که خرید این اقلام به صورت شش‌تایی نیز می‌تواند به پس‌انداز شما چندین تومان اضافه کند. همین مساله در مورد خمیردندان هم صدق می‌کند.

شوینده‌ها

شست‌وشوی لباس‌ها، دست و صورت، وسایل خانه و بسیاری از مکان‌هایی که در خانه و محل کار شما وجود دارند بدون مواد شوینده امکان‌پذیر نیست. حتی اگر شما ترجیح ‌می‌دهید گاهی از مواد شوینده طبیعی و گیاهی استفاده کنید باز هم بعید است به صورت کامل از شر مواد شوینده شیمیایی خلاص شوید. پس بهترین راه برای کاهش هزینه خرید این نوع کالاها از یک سو خریدن قوطی‌ها ‌و بسته‌بندی‌ها ‌بزرگ‌تر و از سوی دیگر در صورت امکان خرید جینی این محصولات است.

همشهری تندرستی

کد خبر 156918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز