همشهرِ‌ی آنلاین: با وجود پیشنهاد اعمال نرخ 1400 تومان فروش دلار توسط کانون صرافان اما صرافی‌ها بی‌توجه به این پیشنهاد دلار آزاد را با نرخ 1595 تومان می‌فروشند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازار ارز روزهای سختی را می گذراند، روزهایی که حتی کانون صرافان هم وارد فرآیند قیمت گذاری شده و نرخ های خرید و فروش دستوری را به عنوان پیشنهاد مطرح می کند.

به نظر می‌رسد که کانون صرافان مستقیما وارد فرآیند و عرصه قیمت گذاری شده و وظیفه بانک مرکزی که حتی به صورت مستقیم نرخی برای بازار تعیین نمی کرد را بر عهده گرفته است.

تعیین نرخ برای صرافی‌ها عملا بازار ارز را به تعطیلی کشانده و بسیاری از صرافان نسبت به این موضوع عکس العمل نشان می‌دهند، این در حالی است که مقامات بانک مرکزی بارها اعلام کرده‌اند قیمت دلار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، البته بر اساس قانون بانک مرکزی نرخ‌های بازار را به صورت شناور مدیریت شده کنترل می‌کند.

پیشنهاد قیمت دلار 1400 تومانی کانون صرافان این شائبه را ایجاد کرده است که قیمت دلار تک نرخی که بانک مرکزی آن را مطرح می‌کرد، همین نرخ است که به صورت غیر مستقیم از طریق کانون صرافان اعلام کرده است.

البته قیمت‌ها در بازار ارز امروز هم پر نوسان است و بسیاری از صرافان نرخ تعیین شده از سوی کانون را اعمال نمی‌کنند بلکه نرخی که هم اکنون در بازار اعمال می‌شود 1595 تومان است. 

براساس اطلاعیه کانون صرافان و مصوبه شورای کانون که از تاریخ 14 دری ماه برای اجرا به صرافی‌های مجاز پیشنهاد شده است، نرخ خرید دلار 1390 تومان و نرخ فروش 1400 تومان است.

بر اساس گزارش مهر، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که نرخ دلار طی روزهای آینده باز هم کاهش خواهد یافت، در عین حال بانک مرکزی بازرسی‌های وسیعی را در سطح بازار ارز انجام می دهد.

در حال حاضر نرخ رسمی دلار از سوی بانک مرکزی 1123 تومان اعلام شده است. اما به هر حال 5 نرخ یعنی نرخ رسمی، مرجع، نرخ ارز مسافری، ارز بازار آزاد و ارز تجار در بازار اعمال می شود.

نرخ یورو امروز در بازار آزاد 2070 تومان و هر پوند انگلیس 2500 تومان است.

کد خبر 156440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز