همشهری‌آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام برنامه‌های جدید بانک مرکزی برای ثبات و تعادل بخشی نرخ‌ها در بازار ارز از کاهش نرخ دلار در روزهای آتی خبر داد و گفت: این بانک هیچ برنامه‌ای برای حذف دلار مسافری ندارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمود بهمنی با اعلام اینکه بانک مرکزی برای تعادل بخشی و ثبات بازار ارز یکسری برنامه هایی دارد که آنها را به اجرا در خواهد آورد، گفت: البته به صلاح نیست که این برنامه ها را در رسانه ها اعلام کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه برنامه اصلی بانک مرکزی تعدیل، تعادل و ثبات بازار ارز و قیمت‌ها است، افزود: نرخها به طور حتم بیش از آنچه که در حال حاضر کاهش یافته است با کاهش مواجه خواهد شد.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه قیمت دلار به سمت ثبات و تعادل پیش خواهد رفت، گفت: بانک مرکزی شب گذشته هیچ گونه جلسه‌ای در مورد بازار ارز با حضور مدیران بانک‌ها یا مسئولان دیگر اقتصادی کشور نداشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بانک مرکزی قصد دارد دلار مسافری را حذف کند به مهر گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و بانک مرکزی به هیچ وجه قصد حذف دلار مسافری را ندارد.

بهمنی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس اطلاعیه‌ای که بانک مرکزی صادر کرده است، دلار مسافری که پیش از این دو هزار دلار بود با 50 درصد کاهش به 1000 دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: در عین حال برای کودکان دو تا دوازده سال نیز ارز مسافری به همین میزان ارائه می‌شود بنابراین هیچ‌گونه مشکلی در اخذ دلار مسافری وجود ندارد.

کد خبر 156160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز