دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسابقه اینترنتی نقش مرکب به منظور آشنایی بچه‌های ایرانی را با صنعت چاپ برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، این مسابقه با طرح 20 سؤال چهار گزینه‌ای تلاش می‌کند بچه‌های ایرانی را با صنعت چاپ و تاریخچه و نقش شرکت بزرگ افست در رشد و پویایی این صنعت تأثیرگذار در ایران آشنا ‌سازد.

چاپ و مراحل آن، تاریخچه شرکت افست و فعالیت‌های متنوع آن محور اصلی سؤال‌های این مسابقه به شمار می‌رود که شرکت کنندگان باید ظرف 30 دقیقه به آن پاسخ گویند.

مسابقه نقش مرکب با همکاری شرکت افست از روز 22 بهمن امسال امکان دسترسی کاربران اینترنت را از طریق بخش مسابقه سایت کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com فراهم آورده است.

این مسابقه تا روز 25 خرداد سال 1386 در پنجاهمین سالگرد تأسیس افست فعال خواهد بود و پس از آن به تعدادی از برگزیدگان این رقابت اینترنتی جوایزی نفیس اهدا خواهد شد. علاوه بر این شرکت افست امکان بازدید برگزیدگان این مسابقه از مراحل چاپ تا صحافی کتاب‌های درسی را فراهم خواهد کرد.

شرکت سهامی افست یکی از بزرگ‌ترین چاپخانه‌های کشور است که از پنجاه سال پیش نقش مرکب خود را بر صفحات کاغذ کتاب‌های درسی کودکان و نوجوانان ایرانی حک کرده و از آن تاریخ تاکنون انتشار کتاب‌های مقطع ابتدایی و بخشی از کتاب‌های مقاطع راهنمایی و دبیرستان، مجلات رشد، کتاب‌های نفیسی همچون قرآن مجید، شاهنامه بایسنقری، آثار اساتید بزرگ هنر نقاشی و نگارگری کشور مانند استاد فرشچیان و چاپ روزنامه‌های تمام رنگی را برای نخستین بار در ایران در کارنامه فعالیت‌ خود ثبت کرده است.

در حال حاضر 4 روزنامه پر شمارگان رنگی کشور هر روز در این شرکت چاپ می‌شود و بر روی دکه‌های روزنامه فروشی ایران در اختیار خوانندگان خود قرار می‌گیرد.

کد خبر 15598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز