همشهری آنلاین: مصطفی دنیزلی با بیان اینکه یک جام قهرمانی به هواداران پرسپولیس بدهکار است گفت هدف فعلی ما گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست.

دنیزلی

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری این باشگاه اظهار کرد: در این چند روز برای اینکه تیم را بیشتر بشناسم، سعی کردیم از رسانه‌ها دور باشیم. باز هم می‌گویم که از اینکه در ایران و پرسپولیس هستم خیلی خوشحالم. ما در حال شروع سفر سختی هستیم اما مهم این است که آدم از این سفرهای سخت سربلند بیرون بیاید. برای رسیدن به این موفقیت به تمام کسانی که انجام وظیفه می‌کنند مسئولیت‌های سختی محول شده است.

 دنیزلی ادامه داد: ما می‌خواهیم در بازی نخست مقابل ملوان شرایط خوبی داشته باشیم. یک سری مشکلات داریم مثل وجود چند بازیکن مصدوم و محروم اما مجبوریم که آن‌ها را حل کنیم. در عین حال اگر بتوانیم روند خوبی در بازی‌هایمان داشته باشیم، همه این مشکلات هم مرتفع خواهد شد. ما می‌خواهیم پرسپولیسی بسازیم که هواداران دوست داشته باشند و برای این کار هم بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار داریم.

 سرمربی پرسپولیس درباره این موضوع که خبرنگاران از چه زمانی می‌توانند در تمرین‌های این تیم حاضر شوند گفت: من در آغاز کارم گفتم که زمان بیشتری می‌خواهم تا تیمم را بشناسم. با این حال پس از بازی ملوان، به غیر از دو تمرین آخر قبل از هر بازی، خبرنگاران می‌توانند در تمرین‌ها حضور داشته باشند که البته بعد از بازی ملوان، می‌توانم دقیق‌تر این موضوع را به شما بگویم.

 وی در پاسخ به این سوال که قصد دارد چه بازیکنان دیگری برای نیم فصل دوم در اختیار بگیرد، گفت: ما در یک سری پست‌ها نیاز به تقویت داریم که اگر بتوانیم آن‌ها را جذب می‌کنیم و اگر نشد هم از داخل تیم مشکلات‌مان را حل خواهیم کرد. با رفتن حقیقی نیاز به یک دروازه‌بان جدید احساس شد که با گرفتن حسین هوشیار، این نیاز را برطرف کردیم. از آنجا که مدت کمی تا پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده، ما امکان گرفتن یک بازیکن دیگر را داریم.

 خبرنگاری از دنیزلی پرسید این روزها همه از مبلغ قرارداد شما با پرسپولیس بحث می‌کنند. سرمربی پرسپولیس در این باره گفت: من هم دورادور این بحث‌ها را شنیده‌ام اما برای آمدن به ایران من به همراه همسرم دو نفری تصمیم گرفتیم که البته همان موقع هم مشکلات زیادی برای آمدن به ایران داشتیم. می‌دانم که هرچقدر من ایران را دوست دارم، بیشتر از آن مردم و هواداران به من علاقه دارند. در آمدن من به پرسپولیس عشق هواداران، نقش بزرگی داشت. من تا به حال با پرسپولیس قهرمان نشده‌ام اما وقتی می‌بینم که هواداران این گونه من را دوست دارند با وجودی که می‌دانند من 5 سال پیش جامی با پرسپولیس به دست نیاوردم، این نشان دهنده این است که ما تیم خوبی درست کرده بودیم و حالا من یک قهرمانی به هواداران بدهکارم.

 وی افزود: ما در حال حاضر در رتبه نهم جدول هستیم. هدف اول ما این است که بتوانیم به رتبه‌ای برسیم که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاوریم. هدف اول ما این است که فوتبال خوبی انجام دهیم و برای این کار برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

 مصطفی دنیزلی در ادامه در پاسخ به این سوال که چقدر می‌توانید توقع هواداران پرسپولیس را برآورده کنید گفت: قطعا اولین هدف ما این است که توقعات هواداران را پاسخ دهیم. از علی دایی به خاطر تفکرات و نظرش تشکر می‌کنم. او با خوش‌بینی نسبت به آینده پرسپولیس صحبت کرده است. خیلی‌ها هستند که مثل دایی فکر می‌کنند و خیلی‌ها هم هستند که برعکس دایی فکر می‌کنند که البته من از آن‌ها هم تشکر می‌کنم. تمام این نظرات پس از عملکرد ما مشخص خواهد شد. می‌دانم که انتظارات از من و بازیکنانم خیلی بالاست و تمام تلاش ما هم برای برآوردن این توقعات است. اینکه پیش‌بینی کنم در نیم فصل دوم چند امتیاز خواهیم گرفت، ممکن نیست.

 دنیزلی ادامه داد: در حال حاضر 8 تیم جلوتر از ما هستند اگر بخواهیم به جایی برسیم باید پله پله این رتبه‌ها را پشت سر بگذاریم. مطمئنم این روزهای خوب را به هواداران نشان خواهیم داد. هر روز که می‌گذرد با بازیکنان، بیشتر آشنا خواهیم شد. اولین هدف ما این است که بتوانیم کاری کنیم که همه بگویند پرسپولیس بهترین فوتبال را بازی می‌کند و بهترین نتایج را می‌گیرد. آن موقع است که من خوشحال خواهم شد. قطعا نظرات موافق یا انتقاد درباره ما وجود خواهد داشت و این طبیعت فوتبال است. دو سال پیش در ترکیه رکوردی را زدیم که سابقه نداشت و بعد از 52 سال در حالی که در نیم فصل اول ششم شده بودیم، توانستیم در پایان فصل قهرمان شویم.

 وی افزود: ما در حال حاضر نهم هستیم اما همان طور که گفتم سهمیه آسیا، اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد و هدف بعدی ما هم موفقیت در جام باشگاه‌های آسیاست که هر دو هدف را با جدیت دنبال می‌کنیم. دنیزلی درباره آخرین وضعیت دستیاران خود در پرسپولیس گفت: در روزهای آینده یک مربی دروازه‌بان‌ها به جمع ما اضافه خواهد شد. اگر زمان بیشتری داشتم، دوست داشتم یک کادر فنی وسیع‌تر درست کنم اما حالا که زمان زیادی وجود ندارد، می‌خواهم خودم بیشتر با تیم در تماس باشم. در حال حاضر از کادر فنی رضایت دارم. با این وجود اگر در هفته‌های بعد احساس نیاز کنم، کادر فنی را وسعت خواهم داد. در این میان می‌خواهم از تمام کسانی که از کادر فنی رفته‌اند به خاطر خدمات‌شان به پرسپولیس تشکر کنم. با این حال رتبه‌ای که ما داشتیم و وضعیت تیم خیلی خوب نبود و به هر حال جدایی‌ها همیشه ناراحت کننده هستند اما من مجبور بودم که چنین تصمیمی بگیرم و آن‌ها را از کادر فنی کنار بگذارم.

 سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه در مدتی که در ایران نبوده، نتایج داربی‌های پرسپولیس و استقلال را دنبال می‌کرده گفت: هنوز پنجمین داربی از راه نرسیده اما مطمئن باشید که این داربی مثل چهار بازی قبل نخواهد بود.

 دنیزلی درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس در ابتدای فصل خوب بسته نشده، گفت: در مورد تیمی که بسته می‌شود، هر کسی نظری دارد. ممکن است بعضی‌ها بگویند که تیم خوب بسته نشده اما من فکر می‌کنم تیم خوبی داریم. ما اینجا هستیم تا تیمی که بسته شده را بهتر کنیم. طبیعت فوتبال این است که ممکن است بعضی مواقع یک تیم ناموفق باشد. در ایران بازیکنان خوبی وجود دارد اما نه من و نه بازیکنانم نباید فراموش کنیم که ما در پرسپولیس کار می‌کنیم و مجبوریم نشان دهیم که پرسپولیس چقدر بزرگ است. من، بازیکنان و کادر مدیریتی قدرت این کار را داریم.

 از دنیزلی درباره انتخاب کاپیتان پرسپولیس پرسیده شد که وی گفت: درباره کاپیتان تیم، من تصمیم می‌گیرم و این تصمیمی است که از گذشته گرفته شده و الان هم قصد ندارم تصمیم خود را عوض کنم.

 سرمربی 61 ساله پرسپولیس درباره اتفاقاتی که پیش از آمدن مهدوی کیا به پرسپولیس افتاد گفت: در مورد مهدوی کیا می‌توانم بگویم پس از اینکه یک جلسه با رویانیان داشتم، نظر خودم را به او گفتم و گفتم که هیچ اظهار نظری نمی‌توانم بکنم چرا که اول باید شرایط تیم را می‌دیدم. مهدوی کیا بازیکنی است که من بعد از سال‌ها بازی او را دنبال کردم. او تجربه و شخصیت بالایی دارد و از نظر فنی هم می‌تواند به ما کمک کند، چه در لیگ برتر و چه در آسیا. او می‌تواند برای جوانان ما هم یک الگوی خوب باشد. اینکه بازیکنان خوبی مثل کریمی و مهدوی کیا و هاشمیان را داریم که سابقه بازی در اروپا را دارند برای ما یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود.

 وی در ادامه گفت: تیمی که در دست داریم، شامل همین بازیکنانی است که می‌بینید و اگر هم مصدومیت و محرومیتی به وجود بیاید، باید این موضوع را از داخل تیم‌مان حل کنیم. 5 ـ 6 ماه پیش روی ماست و باید با همین شرایط در بازی‌ها حضور داشته باشیم.

 مصطفی دنیزلی در ادامه درباره عملکرد پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: من نمی‌دانم در نیم فصل نخست دقیقا چه گذشته است اما اگر عدم موفقیتی برای تیم وجود داشته، قطعا همه در آن سهیم بوده‌اند. نمی‌توانم بگویم که چه کسی مقصر بوده، مطمئنا همه مقصرند. تمام تلاش ما و آمدن من هم برای این است که این شرایط را عوض کنیم. طبیعی است که همه سعی می‌کنند بهترین کاری که می‌توانند را انجام دهند اما ممکن است بعضی مواقع هدف حاصل نشود. اینکه من بخواهم توضیح دهم در نیم فصل نخست چه کسی اشتباه کرده، نه کار درستی است و نه اصلا امکان‌پذیر است.

 سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که ایمون زاید که باید در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا شرکت کند در آینده چه وضعیتی در پرسپولیس خواهد داشت گفت: این بازیکن قبل از آمدن من با پرسپولیس قرارداد امضا کرده بود و حالا عضوی از ماست. من هنوز نتوانسته‌ام در این مدت با او آشنا شوم. باید ببینم وضعیت او چگونه است.

 وی درباره این موضوع که به جای حمید استیلی سرمربی پرسپولیس شده و این دو در نخستین فصل حضور دنیزلی با هم به مشکل برخورد کرده بودند، گفت: به هر حال تغییر مسئولیتی بوده که اتفاق افتاده و این موضوع در فوتبال طبیعی است. یک بار من می‌روم و استیلی می‌آید مطمئنا استیلی تلاش خودش را برای پرسپولیس کرده اما این جابه‌جایی‌ها طبیعی است.

 دنیزلی همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند تیم ملی ایران بتواند با کی‌روش به جام جهانی صعود کند گفت: اینکه بخواهم درباره مربی تیم ملی نظر دهم، خیلی سخت است. اما روندی که تیم ملی داشته خیلی خوب بوده و کی‌روش هم کار خودش را به خوبی انجام داده است. تیم ملی ایران هم بازیکنان خوبی دارد که به نظرم می‌تواند هم به جام جهانی صعود کند و هم در آسیا نتایج خوبی بگیرد. وظیفه ما هم این است که به تیم ملی کمک کنیم و بازیکنان بیشتری در اختیار آن‌ها بگذاریم.

 سرمربی پرسپولیس در پایان نشست خبری خود با تشکر از خبرنگاران گفت: از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که با یاری خود در طول فصل، پرسپولیس را در رسیدن به هدفش کمک کند. فوتبال یک ماراتن است و ما هیچ وقت نباید ناامید شویم.

کد خبر 155932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز