سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکثر مردم در طول عمر خود ممکن است بارها بی‌خوابی را تجربه کنند و از این وضعیت متضرر شوند چون حداقل زیان آن، کاهش بازده کاری در طول روز است.

ماست

به گزارش روزنامه دیلی میل، خوشبختانه برخی از مواد غذایی می‌توانند به شما کمک کنند که اندکی راحت‌تر بخوابید.

این مواد غذایی عبارتند از:

1- فرآورده‌های لبنی

اگر می‌خواهید یک خواب خوب شبانه داشته باشید از مواد غذایی حاوی تریپتوفان استفاده کنید. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که به افزایش سروتونین و ملاتونین در بدن کمک می‌کند و این دو هورمون نیز به نوبه خود شما را به خوابیدن ترغیب می‌کنند. فراورده‌های لبنی مثل ماست و شیر حاوی این اسید آمینه هستند و مصرف آنها قبل از خواب به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید.

2- انواع جو

جوها همانطور که به عنوان صبحانه برای افزایش انرژی بدن مفید هستند یک عصرانه کامل نیز محسوب می‌شوند و از آنجا که منبع طبیعی خوبی از ملاتونین به شمار می‌آیند با تنظیم ساعت درونی بدن، خواب را نیز تنظیم می‌کنند. جوها نیز بویژه اگر با شیر مصرف شوند، منبع مفیدی از تریپتوفان‌ هستند.

3- تخمه کتان

تخمه کتان چون غنی از تریپتوفان و اسیدهای چرب امگا -3 است برای افزایش ماده تنظیم کننده خواب در بدن موسوم به سروتونین مفید است. بعلاوه اسیدهای چرب امگا -3 با کاهش اضطراب، افسردگی و استرس که عوامل اصلی بی خوابی هستند به شما کمک می‌کنند راحت‌تر بخوابید.

کد خبر 155861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز