همشهری آنلاین: مسئول امور رفاهی و تربیت بدنی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه بالای مقاوم سازی خوابگاههای علوم پزشکی، گفت: 50 درصد خوابگاه‌های علوم پزشکی بیش از 30 سال قدمت دارند و همین موضوع هزینه مقاوم سازی خوابگاه را بیشتر می کند.

دکتر بهزاد تدین در گفتگو با مهر افزود: مقاوم سازی خوابگاههای علوم پزشکی بر عهده معاونت فیزیکی وزارت بهداشت است و مسئولان این معاونت بارها اعلام کرده اند که هزینه مقاوم سازی از هزینه ساخت یک خوابگاه بیشتر است.

وی افزود: بیشتر خوابگاههای دانشگاههای علوم پزشکی فرسوده است و هم اکنون 50 درصد آنها قدمت بالای 30 سال و حتی تعدادی از آنها 50 سال هم قدمت دارند.

مسئول امور رفاهی و تربیت بدنی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه بالای مقاوم سازی یادآور شد: به دلیل هزینه بالا در وزارت بهداشت وارد بحث مقاوم سازی نشده ایم و تمرکز اصلی را بر اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته ایم تا با تکمیل آن، به تدریج خوابگاههای جدید را با فرسوده ها جایگزین کنیم.

وی اظهار داشت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خوابگاهی مقرر شده است اعتباراتی از سوی بانک مرکزی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و سعی ما این است که پروژه های نیمه تمام را اولویت بندی کنیم و پروژه هایی که در دور دوم و سوم سفرهای استانی به تصویب رسیده، تکمیل کنیم.

وی افزود: البته اعتباری خوبی هم در این زمینه مصوب شده است و در صورتی که بدست وزارتخانه برسد با توجه به اینکه 60 پروژه خوابگاهی در دست است، خوابگاهها بر اساس پیشرفت فیزیکی که دارند اولویت بندی شده و تکمیل می شوند.

تدین درباره موضوعات آموزشی در آیین نامه مقاوم سازی خوابگاهها گفت: اعتبار آموزش دانشجویان و افراد حاضر در خوابگاهها در مواقع حوادثی از جمله زلزله و آتش سوزی و ... در سرفصل بودجه مقاوم سازی دیده شده و در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی تیم مدیریت بحران حوادث تشکیل شده است.

وی همچنین به همکاری با هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر نامه ای برای ما ارسال کرده و از دانشگاههای وزارت بهداشت درخواست کرده بود که با سازمان های هلال احمر مستقر در استان همکاری داشته باشد که ما نیز بر این همکاری تاکید کردیم.

کد خبر 155793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز