یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان چشم پزشکی توصیه می‌کنند که برای پاک کردن شیشه عینک از دستمال کاغذی استفاده نشود.

عینک خود را با دستمال کاغذی پاک نکنید

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)،به گفته یک متخصص چشم پزشکی، تمیز کردن شیشه عینک با دستمال کاغذی تهیه شده از چوب، سبب خش افتادن روی سطح شیشه می‌شود.

دکتر "علیرضا فصیحی زاده" خاطرنشان کرد: بیش‌تر این دستمال‌ها که با مواد نامرغوب تولید می‌شود یا دستمال کاغذی چینی که اغلب مواد بازیافتی و ارزان است، سبب کدری و از بین بردن براقی و طبی بودن شیشه عینک می‌شود.

وی با بیان این‌که برخی براین باورند که شماره چشم آن‌ها افزایش یافته است و به پزشک مراجعه می‌کنند، گفت: این در حالی است که به‌دلیل استفاده از دستمال نامرغوب، کیفیت شیشه عینک آن‌ها از بین رفته است.

وی گفت: تنها دستمالی که می‌تواند بدون ضرر به شیشه عینک مورد استفاده قرار بگیرد، یک پارچه کوچک ابریشمی است.

این متخصص چشم همچنین گفت: برخی از مردم بر این باورند که اشعه ایکس تنها به پوست آسیب می‌رساند در حالی که چشم هم از این آسیب دور نیست بنابراین توصیه می‌شود در هر فصل از عینک آفتابی استفاده شود.

یک چشم پزشک دیگر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای تمیزکردن عینک سعی شود از دستمال مخصوص خود عینک استفاده شود.

دکتر "مهران شاهرخی" همچنین برای پیشگیری از پیری و ضعف چشم توصیه کرد: افراد به‌ویژه آنان که با رایانه بیشتر کار می‌کنند، از سبزیجاتی همچون اسفناج، کلم‌پیچ ،هویج و نیز کره غافل نباشند.

وی بابیان این‌که قطره های چشم (از هر نوع) اگر در یخچال نگه داری شود، سوزش کمتری ایجاد می‌کند، افزود: برخی خانواده ها نسبت به تاریخ مصرف قطره چشم و نگه‌داری صحیح آن توجهی ندارند.

وی افزود: استفاده از قطره چشم تاریخ مصرف گذشته، باعث بروز حساسیت و عفونت چشم می‌شود.

وی توصیه کرد: معاینه حداقل شش ماه یک‌بار تنها راه برای جلوگیری از بیماری‌ها به‌ویژه تنبلی و ضعیف شدن چشم است.

این متخصص چشم با بیان این‌که نباید منتظر ماند تا علایم بیماری بطور کامل ظاهر شود، اظهار داشت: برخی بیماری‌های چشمی تا زمانی که بینایی را از بین نبرند، بروز نمی‌کنند.

کد خبر 155609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز