همشهری آنلاین: شستشوی غبار از آسمان شهر تهران، مثل رگبارهای بهاری زودگذر بود و از صبح امروز با قطع بارش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت دوباره بالا رفت.

after raining

«از روز چهارشنبه تا جمعه هیچ بارشی در پایتخت نداریم. بر این اساس پایداری جوی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.»

به این ترتیب و بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، افزایش غبار صبحگاهی از صبح امروز پدیده‌ای است که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور شاهد آن هستیم. همانگونه که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی می‌گوید: از چهارشنبه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است بنابراین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

عبدالرضا امیدوار شهری همچنین از مواج بودن خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر می‌دهد.

پایداری جوی که از امروز آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، یک‌بار دیگر هوای تهران را در آستانه شرایط ناسالم قرار می‌دهد:‌ انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در روز چهارشنبه در آستانه شرایط «ناسالم» برای گروه‌های حساس قرار گیرد. البته به نظر می‌رسد با وجود افزایش آلاینده‌ها، میزان آلودگی هوای آخر هفته تهران قابل‌تحمل‌تر از هفته پیش باشد.

مهندس محسن جباری مدیر کل هواشناسی استان تهران در این زمینه می‌گوید:‌ با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در چند روز گذشته پیش‌بینی می‌کنیم که مشکلی به لحاظ آلودگی هوا در تهران علی رغم افزایش غلظت آلاینده ها ایجاد نشود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران همچنین در خصوص وضعیت دمای تهران می‌گوید: نقشه‌های دمایی نشان می‌دهد که روز چهارشنبه تهران سردتر شده و حداقل دما به زیر صفر خواهد رسید؛ اما از روز پنجشنبه بتدریج بر میزان دمای پایتخت افزوده می‌شود.

کد خبر 155290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز