همشهری آنلاین: تعدادی از نمایندگان سابق و کنونی مجلس صبح امروز با حضور در ستادهای انتخاباتی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کردند.

اصولگرایان یک لیست واحد بدهند

علاء‌الدین بروجردی ـ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ـ مهمترین چهره سیاسی بود که امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد.

بروجردی پس از ثبت‌نام اعلام کرد که برای حوزه نمایندگی بروجرد ثبت‌نام می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شرکت گسترده مردم در انتخابات گفت: این انتخابات در شرایط فعلی برای نظام ما اهمیت دارد و باید تلاش کنیم که هرچه بیشتر مشارکت مردم بالا برود و در این زمینه تبلیغات می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. سیاست راهبردی ما باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، بروجردی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نیز اظهار کرد: در کشور ما فضای آزاد وجود دارد و هر گروهی می‌تواند در انتخابات شرکت کند. درباره اصولگرایان هم به نظر من بهتر آن است که اصولگرایان یک لیست واحد بدهند.

وی با بیان اینکه "در لیست اصولگرایان قرار خواهم داشت"، افزود:‌ نباید به نمایندگی به عنوان یک شغل دوم نگاه کرد بلکه نماینده باید وقت بگذارد. نماینده مسوولیت‌های بزرگی دارد و از سوی دیگر باید تلاش کند که فعالیت‌هایش جنبه کارشناسی بیشتری داشته باشد، چراکه تصمیمات او می‌تواند در سرنوشت مردم تاثیرات زیادی بگذارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه "مجلس نماد اقتدار ملی است و در هر حوزه‌ای که لازم باشد می‌تواند اراده خود را اعلام کند"، درباره فضای سیاست ‌خارجی کشور گفت: در شرایط فعلی آمریکا با بسیج همه امکانات علیه ما تلاش می‌کند و البته تاکنون موفق نبوده است اما ما باید از تمام امکانات داخلی برای مقابله با آمریکا استفاده کنیم و در عین حال به فکر حل مشکلات داخلی خودمان باشیم، چراکه مشکلاتی مانند مسائل اقتصادی و فرهنگی را پیش‌رو داریم.

بروجردی در پاسخ به این پرسش که "چرا نام شما در پروند امیر منصور آریا وجود دارد؟" گفت: بالاخره در آستانه انتخابات قرار داریم و از این سروصدا‌ها فراوان است و این هم یکی از آن‌ها است و اگر انتخابات نبود این سروصدا‌ها هم بلند نمی‌شد.

وی درباره احضار خود نیز گفت: این کار طبیعی است و همه باید به قانون احترام بگذاریم و به سوالات پاسخ دهیم.

بروجردی در ادامه به مساله باغ قلهک اشاره کرد و افزود: در این زمینه اخیرا جلسه‌ای با سردار باقرزاده و مسئولانی از وزارت امور خارجه و چند حقوقدان داشتیم و قرار شد حقوقدانان ابعاد این مساله را پیگیری کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره اشغال سفارت انگلیس هم اظهار کرد: ‌مجلس درباره کاهش رابطه با انگلیس گام خوبی برداشت ولی به نظر من دانشجویانی که احساسات خود را بروز دادند، باید حریم جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کردند، چراکه ورود به سفارت برای ما تبعات منفی داشت.

وی در پایان در برابر پرسش خبرنگاری درباره درگیری امروز در مجلس پاسخ داد: به نظر من این مساله در شان مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و من این مساله را محکوم می‌کنم.

برای شرکت در انتخابات استخاره کرده‌ام و وضو گرفته‌ام

حجت‌الاسلام محسن غرویان ـ استاد حوزه و دانشگاه ـ نیز یکی دیگر از افراد شاخص اصولگرا بود که صبح امروز با حضور در ستاد انتخاباتی کشور برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد.

غرویان پس از ثبت‌نام در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که برای هر دو انتخابات از حوزه انتخابیه مشهد ثبت‌نام خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات استخاره کرده‌ام و وضو گرفته‌ام و هم‌اکنون حاضر شدم تا ثبت‌نام کنم.

غرویان با بیان اینکه "از یکی از افراد شنیده‌ام که برای حضور در انتخابات باید یک میلیارد تومان پول داشت"، از این دیدگاه انتقاد کرد و گفت: این برای من سوال است که در نظام جمهوری اسلامی چرا باید چنین باشد که یک فرد برای انتخابات و فرصت خدمت اینقدر پول داشته باشد.

وی در برابر این پرسش که "در صورت ورود به مجلس چه مساله‌ای را مد نظر دارید که پیگیری کنید؟"، پاسخ داد: من یک استاد حوزه و به دنبال مسائل تئوریک هستم و طبعا در مورد مسائل علوم انسانی و موضوعات فرهنگی فعالیت خواهم کرد و در کمیسیون فرهنگی فعال خواهم بود.

مستقل و غیرسیاسی هستم

غلامرضا عبدالوند، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس‌های پنجم و ششم، هم امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد.

عبدالوند که در دوره هفتم  انتخابات ریاست جمهوری ( سید محمد خاتمی برنده این انتخابات بود) نیز ثبت نام کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که یک کاندیدای مستقل و غیرسیاسی است.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: اصلاح‌طلبانی که انقلاب را لمس کرده‌اند و هشت سال دفاع مقدس را دیده‌اند، قطعا انتخابات را تحریم نمی‌کنند و وارد عرصه می‌شوند، اما عده‌ای که این سختی‌ها را ندیده‌اند یا فریب رسانه‌های خارجی و تبلیغاتی سوء آنها را می‌خورند شاید بگویند در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که "دو دوره در مجلس بوده‌ام و در دوره‌های هفتم و هشتم نیز ثبت‌نام کردم و تایید صلاحیت شدم، اما رای نیاوردم"، درباره کارکرد انتخابات در افزایش مقبولیت نظام در سطح جهانی اظهار کرد: انتخابات در طول انقلاب اسلامی همواره مایه اقتدار و استحکام بوده و پیروزی جمهوری اسلامی را در گذر از بحران‌ها تضمین کرده است، بطوریکه بعد از هر انتخاباتی رسانه‌های دنیا به مدت زیادی دست از تبلیغات سوء علیه کشورمان کشیده‌اند.

عبدالوند درباره جریان فتنه نیز گفت: من به آن صورت در جریان فتنه نیستم، اما به نظرم می‌رسد که عده‌ای قلیلی موجب شدند که برخی افراد دچار این اشتباه شوند.

هر گروهی آزاد است که در انتخابات شرکت کند

احمد سالک نماینده پیشین مجلس و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با حضور در ستاد انتخابات کشور، جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک پس از ثبت نام در نهمین دوره انتخبات مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شما در کدام گروه اصولگرایان قرار خواهید گرفت، گفت: آیت‌الله مهدی کنی را از هر جهت قبول داریم و حضور ایشان موجب آرامش و هدایت است، امیدوارم این انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آقاتهرانی نیز از اصفهان قصد ثبت‌نام دارد، گفت: من هم شنیده‌ام، اما از تصمیم‌ ایشان اطلاعی دقیقی ندارم.

وی در آستانه انتخابات تاکید کرد که بر چهار موضوع بیشتر توجه شود اول مشارکت گسترده مردم، دوم رقابت سالم، سوم سلامت انتخابات وچهارم امنیت انتخابات .

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نیز گفت: هر گروهی آزاد است که در انتخابات شرکت کند و جامعه روحانیت مبارز بر دعوت حداکثری در انتخابات تاکید دارد، اما کسانی که در فتنه 88 دست داشتند و یا جزء ساکتین فتنه بودند، نباید تایید شوند.

وی در پایان اعلام کرد که جامعه روحانیت مبارزه به تنهایی در انتخابات آتی لیست نخواهد داد.

امیری‌فر داوطلب نمایندگی مجلس شد

حجت‌الاسلام امیری‌فر با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

این فعال سیاسی از حوزه انتخابیه تهران جهت کاندیداتوری در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است.

 

 

کد خبر 155179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز