همشهری‌آنلاین: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رفتار دولت با شعار اساسی که روی کار آمد در تضاد است گفت: دولت از این می‌ترسد که با پرداخت بیمه به بیکاران تعداد واقعی بیکاران مشخص شود که در این صورت دیگر نمی‌تواند آمارهای غیرواقعی مثل ایجاد دو میلیون شغل به مردم و مجلس ارائه دهد.

داریوش قنبری

داریوش قنبری در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه دولت با شعار رفع مشکلات مردم و عدالت ورزی رای آورد اما بسیاری از قوانینی که این شعار را عملی می‌کرد، اجرا نکرد افزود: دولت اگر توان اجرای قانون را ندارد و اگر می‌پذیرد که ناتوان است، اجازه بدهد تا دولت توانا و کارآمدی روی کار بیاید.

وی انتقادهای دولت به طرح اخیر مجلس درباره بیمه بیکاری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ما هنوز نفهمیده‌ایم دولتی که با شعار ما می‌توانیم سر کار آمده است چرا هر وقت بحثی در راستای دفاع از حقوق مردم مطرح شده، گفته نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه کشور نیاز به دولتی دارد که بتواند در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارد، گفت: در تصویب طرح بیمه بیکاری، نمایندگان مجلس توان کشور را در نظر گرفته‌اند و توان کشور هم خیلی بیشتر از این است که نتواند از عهده بیکاران برآید.

وی ادامه داد: بر اساس اصول 28 و 29 قانون اساسی دولت مکلف به بیمه کردن افراد است، وقتی که دولت نمی‌تواند برای جوانان شغل ایجاد کند منطقی است مبلغی را به بیکاران بدهد تا زمانی که شغل ایجاد کند.

این عضو فراکسیون خط امام (ره) درباره دلیل انتقادات دولت به مصوبه اخیر مجلس گفت: دولت از این می‌ترسد که با پرداخت بیمه به بیکاران تعداد واقعی بیکاران مشخص شود که در این صورت دیگر نمی‌تواند آمارهای غیر واقعی مثل ایجاد دو میلیون شغل به مردم و مجلس ارائه دهد.

کد خبر 155048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز