همشهری آنلاین: معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان تا پایان دی ماه فرصت دارند به اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست بیمه طلایی اقدام کنند.

ابوالفضل اسفندی در گفت‌وگو باایسنا، گفت: با انعقاد قرارداد بین آموزش و پرورش و بیمه ایران یک میلیون و 300 هزار بازنشسته فرهنگی به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند و کارت بیمه این افراد یک هفته پس از مراجعه به آموزش و پرورش منطقه خدمتشان صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به یکسان‌سازی زمان بیمه طلایی بازنشسته‌ها و بیمه شاغلان، کارت‌های اولیه به صورت معمولی و چهار ماهه صادر می‌شود و در اردیبهشت‌ماه که کارت‌های بیمه شاغلان به صورت یکساله تمدید خواهد شد، کارت بیمه طلایی بازنشستگان نیز یکساله و به صورت هوشمند صادر می‌شود.

اسفندی با اشاره به تعرفه‌هایی که برای خدمات بیمه طلایی در نظر گرفته شده است، گفت: هیچ تفاوتی بین بیمه شاغلان و بازنشستگان وجود ندارد و در بخش بستری طبق تعرفه بخش خصوصی 20 درصد فرانشیز از بیمار (بازنشسته‌ها) اخذ می‌شود، اما افراد می‌توانند آن را از خدمات درمانی دریافت کنند.

به گفته وی در بخش‌های آزمایشگاهی، رادیولوژی و داروها 80 درصد هزینه‌ها را بیمه طلایی و 20 درصد را خود بازنشسته پرداخت می‌کند. همچنین تمامی داروهایی که در لیست داروهای کشور قرار دارند مورد تعهد بیمه طلایی است و در مورد داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند، داروهای خارجی به قیمت ایرانی ارائه می‌شود و در مورد داروهای بیماران صعب‌العلاج نیز تمامی داروهای خارجی قابل پرداخت است.

اسفندی تصریح کرد: بر اساس تعرفه‌ها 80 درصد از هزینه ویزیت از طرف بیمه طلایی پرداخت می‌شود. همچنین برای زایمان تا سقف یک میلیون تومان، لیزیک چشم 600 هزار تومان، دندانپزشکی200هزارتومان و عینک نیز 50 هزار تومان جزو تعهدات بیمه طلایی می‌باشد.

معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار حدود یک میلیون و 300 هزار بازنشسته فرهنگی به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه طلایی قرار دارند و متقاضیان این بیمه باید تا پایان دیماه به منطقه خدمتشان مراجعه کرده و فرم درخواست خود را ارائه دهند.

اسفندی خاطرنشان کرد: پس از اخذ فرم‌های درخواست، اطلاعات بازنشسته‌ها وارد سامانه می‌شود و با توجه به تعهد بیمه ایران، یک هفته پس از درج اطلاعات در سامانه، کارت بیمه طلایی برای بازنشستگان و خانواده‌هایشان صادر می‌شود.  

کد خبر 154971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز