همشهری‌آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلار در اکثر کشورهای دنیا سقوط کرده اما در کشور ما صعود داشته است گفت: در حالی که بانک مرکزی نقش اساسی در کنترل این شرایط دارد اما به دلیل ملاحظه نظرات دولت، نظارت قانونی خود بر بازار ملتهب داخلی را از دست داده است.

سید رضا اکرمی در گفتگو با همشهری آنلاین تصمیم گیری مستقل بانک مرکزی را خواسته مجلس از بهمنی دانست و گفت: واحد پول کشورمان ریال است و باید هر چه می‌توانیم در مورد تقویت پایه پولی و ارزش آن اقدام و تلاش کنیم که راه حل آن وارد کردن پول مملکت در سرمایه گذاری تولیدی، خدماتی و فرهنگی و تصمیم‌گیری مناسب با شرایط است.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر نیاز فراوانی به پول و ارز بین المللی وجود دارد تصریح کرد: در این شرایط صدا و سیما هم مرتبا روی بازار آشفته ارز و سکه مانور می‌دهد که این موضوع برای جامعه التهاب آور است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: نقدینگی موجود باید با برنامه ریزی دقیق به سمت تولید و اشتغال جهت‌دهی شود تا هم کار ایجاد شود و هم سرمایه کشور راکد نماند.

همشهری آنلاین با توجه به رسالت حرفه‌ای خود آمادگی انتشار پاسخ مسئولان بانک مرکزی را نسبت به اظهارات این نماینده مجلس دارد.

کد خبر 154900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز