چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران اقدام برای رفع آلودگی هوای تهران را کافی ندانستند و تعطیلی تهران به‌دلیل آلودگی هوا را راه‌حلی‌مقطعی اعلام کردند.

آلودگی هوا

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تعطیلی دو‌سه روزه کارخانه‌ها چاره آلودگی هوای تهران نیست گفت: راه‌حل‌های مقطعی، آلودگی هوا و مشکل ترافیک را حل نمی‌کند و تنها از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش پایداری هوا و ادامه فعالیت‌های کارگاه‌های مترو افزود: کارگاه‌های مترو زیر زمین هستند و تاثیری بر افزایش آلودگی هوا ندارند. وی توسعه حمل‌ونقل عمومی را از مهم‌ترین راه‌حل‌های کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: نمی‌توان کارگاه‌های مترو را برای کاهش آلودگی هوا تعطیل کرد.

توسعه مترو یکی از راه حل‌های اساسی کاهش آلودگی هواست و تعطیلی این کارگاه‌ها مانند این است که ما بیمارستان‌ها را برای درمان بیماران تعطیل کنیم. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تصمیم‌هایی که برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر گرفته می‌شود به‌گونه‌ای نیست که به سرعت نتیجه آن را مشاهده کرد، گفت: اینگونه نیست که با یک دستورالعمل و مصوبه از فردا هوای تهران پاک شود. این تصمیم‌گیری‌های مقطعی تنها از افزایش آلودگی هوا می‌کاهد. وی تاکید کرد: چاره آلودگی هوای تهران تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیست بلکه باید ناوگان اتوبوسرانی و خطوط مترو افزایش پیدا کند.

در انتظار تصمیمی جهادی

نایب رئیس شورای شهر نیز در گفت‌وگو با همشهری گفت: تعطیلی تهران راه حل نهایی برای رفع آلودگی هوا نیست. حسن بیادی با اشاره به اینکه مشکل آلودگی هوا یک معضل جدی است و تصمیمی جهادی در این باره را طلب می‌کند اظهار داشت: علاوه بر شرایط اقلیمی که در تهران وجود دارد باید مفاد برنامه جامع کاهش آلودگی هوا مورد توجه قرار گیرد. نایب رئیس شورای شهر در ادامه تصریح کرد:

استانداردسازی سوخت، استانداردسازی خودروها از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. وی بهترین راهکار برای کاهش آلودگی در تهران را توسعه حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا شود. وی با اشاره به این نکته که دولت و مجلس باید با همدلی امکان توسعه حمل‌ونقل عمومی را فراهم آورند یادآور شد: اگر اقدامی عملی برای مشکل آلودگی هوا انجام نگیرد، شهرهای بزرگ شاهد بحرانی جدی خواهند بود. بیادی با اشاره به آمارهای مرگ و میر ارائه شده از سوی سازمان‌های پزشکی قانونی و بهشت‌زهرا افزود: افزایش نگران‌کننده مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی که ارتباط مستقیم با آلودگی هوا دارد، یک هشدار جدی است.

روند خروج صنایع آلاینده کند است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: روند خروج صنایع آلاینده کند است ولی چاره‌ای نداریم و باید این کار انجام شود.معصومه آباد در گفت‌وگو با فارس درباره خروج صنایع آلاینده از شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر در این زمینه مصوباتی وضع کرده است، اظهار داشت: در این زمینه با مردم روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم تا زمانی که مردم متقاعد نشوند که می‌توان همین خدمات را در حومه شهر و مناطق غیرمسکونی ارائه داد، نمی‌توان با سرعت کار را پیش برد.

وی ادامه داد: در برخی موضوعات به‌دلیل اینکه اهرم و ابزار اجرا دست یک سازمان قرار دارد بهتر می‌توان عمل کرد ولی در برخی موضوعات مانند بافت‌های فرسوده یا موضوع آلودگی هوا به رضایتمندی دو طرفه که یک طرف آن مردم است مربوط می‌شود بنابراین کارها به مرور زمان انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه روند خروج صنایع آلاینده از تهران آرام‌آرام در حال انجام است، تصریح کرد: روند انجام این کار کند است ولی چاره‌ای نیست. ‌شورای شهر تهران اقدام به افزایش نرخ عوارض آلایندگی دارندگان صنایع آلاینده کرده است.

کد خبر 154563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز