چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین – زهره بانی: رسیدن به آرزوها از طریق فرشته‌ها یا غول چراغ جادو خیلی لذت بخش است چون در یک چشم بر هم زدن همه چیز مهیا می‌شود، اما حیف که اینها فقط در قصه‌ها و افسانه‌ها وجود دارند و در دنیای واقعی باید برای هر چیزی تلاش کرد

موفقیت

موفقیت در زندگی بدون برنامه‌ریزی حساب شده، حاصل نمی‌شود. بهترین راه به دست آوردن موفقیت، تعیین اهداف و سپس برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به آنهاست. هدف‌ها می‌بایست واقعی و قابل دست یابی باشند و باید طوری تعیین شوند که با ظرفیت‌ها و توانایی‌های فرد تناسب داشته باشند. تعیین آرزوهای خیلی بلند پروازانه ممکن است باعث ناامیدی و شکست شوند.

به منظور نیل به هدف غایی که ممکن است کسب موفقیت مالی، گرفتن یک پست خوب در محل کار، خریدن یک ماشین یا خانه جدید یا پرداخت قرض و بدهی باشد، باید ابتدا یک طرح و برنامه داشته باشیم.

یک فهرست تهیه کنید

یک لیست از کارهایی که برای رسیدن به هدف، انجام آنها ضروری است، تهیه کنید. یک نقشه و طرح قدم به قدم کمک می‌کند تا روی نتیجه نهایی متمرکز شوید.

شما نمی‌توانید بدون پول کافی یک اتومبیل نو بخرید. پس برای پول‌های اندک خود یعنی همان پرداخت‌های ماهانه برنامه ریزی کنید.

برای احراز شغل معاونت در یک اداره یا موسسه باید شرایط لازم برای کسب این شغل را داشته باشید که می‌تواند شامل کسب تجربه لازم این شغل یا گذراندن تحصیلات مربوطه باشد که حتما باید احراز شود.

بدانید که رسیدن به هدف کار ساده‌ای نیست بلکه تلاش بسیار و و تمرکز روی هدف و برنامه‌های آن، از فاکتورهای ضروری برای رسیدن موفقیت آمیز به آرزوهای بلند بالاهستند. اگر شما کسی با این اعتقاد که " اگر قسمتم باشه میرسم" به اهداف خود نگاه کند هرگز به آنها دست نخواهد یافت.

صبور و شکیبا باشید

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند موفقیت از آن کسانی است که همواره زندگی‌شان در صدر بوده است.

اگر هر کسی بر روی اهدافی که تعیین کرده، متمرکز شود، می‌تواند به خواسته‌هایش دست پیدا کند. صبر و شکیبایی در این بین نقشی کلیدی ایفا می‌کند. چون همیشه موانعی سر راه وجود دارد که باعث توقف، عقب نشینی یا تاخیر در کارها می‌شوند. در این مواقع راه حل رها کردن یا گیر کردن در کار نیست بلکه باید با صبر و شکیبایی، مسایل را حل کرد و موانع را کنار گذاشت.

یک نگاه دقیق و عمیق به جایی که الان هستید بیندازید و مقایسه کنید با جایی که می‌بایست باشید. و یک برنامه دقیق بریزید برای احراز جایگاهی که شایسته آن هستید. و اولین گام را همین حالا بردارید.

هیچ محدودیتی وجود ندارد

برای موفقیت و رسیدن به اهداف زندگی، تنها عامل محدودیت خود فرد است. اگر اعتماد داشته باشید و آرزوی رسیدن به آرزوهای‌تان را داشته باشید، حتما موفق خواهید شد.

مهم است که بدانید با تعیین اهداف غیر واقعی؛ شکست خود را تضمین می‌کنید.

گام‌های کوچک بردارید

در جاده موفقیت، گام‌های کوچک و موثر بردارید. تلاش برای سرعت گرفتن و با شتاب به نقطه اوج رسیدن، ‌نتیجه‌ای جز شکست به همراه ندارد. هیچ کس با سرگردانی ناشی از بیفکری و بی برنامگی به موفقیت نایل نمی‌شود فقط از شکستی به شکست دیگر جا به جا می‌شود.

توصیه می‌شود به اندرزها و نصایح کسانی که در سایه برنامه‌ریزی و تلاش بسیار به اهداف خویش رسیده‌اند نیز توجه کنید.
چقدر زمان می‌برد تا کسی به اهداف‌ خود برسد؟ پاسخ این سوال دقیقا به شرایط خاص هرکس بستگی دارد و به اینکه تا چه اندازه در تصمیم خود استوار است.

برخی اهداف سهل الوصول هستند.برخی اهداف دیگر مشکل‌تر هستند و صبر و تلاش و البته زمان بیشتری لازم دارند.

فقط به خاطر داشته باشید که راز موفقیت و دست یابی به اهداف عالیه در زندگی،‌به هیچ کس جز خود شما بستگی ندارد. تمام چیزی که برای موفقیت احتیاج دارید، خواستن و اراده انجام یک کار است.

همین امروز هدف یا اهداف خود را تعیین کنید. برای آنها برنامه ریزی کنید. اگر واقعا آنها را بخواهید و برای تحقق آنها تلاش کنید، موفق خواهید شد.

کد خبر 154513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز