سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)اولین وسیله مکانیکی برای کمک به کارکرد قلب کودکان را می‌تواند آنها در حالی که در انتظار پیوند قلب هستند، زنده نگهدارد مورد تایید قرار داد.

child

به گزارش خبرگزری فرانسه این پمپ قلبی با نام   EXOR بوسیله شرکت آلمانی "برلین هارت" ساخته شده است و بر حسب اندازه بدنی کودک از دوره نوزادی تا نوجوانی اندازه‌های آن از یک گردو تا یک پرتقال متفاوت است.

کارشناسان FDA می‌گویند تایید شدن این پمپ حمایت از گردش خون که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است، گامی به جلو برای درمان بیماری‌های قلبی در کودکان است. این پمپ می‌تواند در کودکانی که دچار بیماری مادرزادی قلب یا سایر نقائص قلبی‌-عروقی هستند و منتظرند تا اهدا کننده قلب برای آنها پیدا شود، کار قلب طبیعی را انجام دهد.

به گفته آنها این وسیله بر روی 48 کودک آمریکایی آزمایش شده است و توانسته‌ است این بیماران منتظر پیوند را نسبت به شیوه فعلی استفاده از دستگاه قلب و ریه مصنوعی، بیشتر زنده نگهدارد. این پمپ قلبی قبلا در کانادا و اروپا به تایید رسیده است.

به گزارش FDA در مجموع 12 تا 17 درصد از کودکان و 23 درصد از نوزادان در آمریکا در حالیکه در انتظار پیوند قلب هستند، فوت می‌کنند.

نارسایی قلب در کودکان نسبت به بزرگسالان شیوع بسیار کمتری دارد. پیوند قلب درمان موثری برای کودکان دچار این نارسایی قلب است؛ اما مشکل پیوند قلب در کودکان شمار کم قلب‌های اهدایی است که با اندازه بدنی آنها تطبیق داشته باشد.

کد خبر 154335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز