مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت آمریکایی قصد ساخت کشتی مسکونی دارد که به کارآفرینان خارجی بدون ویزا، سکونت خواهد داد

کشتی بلوسید

با توجه به این که قوانین مهاجرت منجر به از بین رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری نویدبخش و نوآوری‌های بدیع و ایجاد مشاغل منجر شده، ‌شرکت بلوسید در کالیفرنیا با طرح این کشتی قصد چاره‌اندیشی برای این مشکل با ارائه یک مکان مناسب به کارآفرینان خارجی جهت ساخت شرکت‌ها بر روی آن دارد.

مکس مارتی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران بلوسید که خود فرزند یک خانواده مهاجر کوبایی است، پس از صحبت با هم‌کلاسی‌های بین‌المللی خود در دانشکده کسب و کار دانشگاه میامی که پس از پایان تحصیلات مجبور به ترک آمریکا بودند، تصمیم به طراحی این کشتی گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کشتی‌های بسیاری از انواع مسافرتی و سکوهای نفتی گرفته تا حامل‌های هواپیماهای نظامی، کاملا مستقل بوده و کارگران بر روی آنها کار و زندگی می‌کنند. کشتی شرکت بلوسید از قابلیت سکونت حدود 1000 تن برخوردار بوده و در فاصله 19 کیلومتری جنوب‌غربی خلیج سان‌فرانسیسکو و در آب‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

به گفته مارتی، این کشتی در یک کشور دارای نظام قانونی معتبر مانند باهاماس یا جزایر مارشال ثبت خواهد شد و ساکنان این کشتی طبق قوانین آنجا زندگی خواهند کرد.

کشتی بلوسید

سکنه این کشتی برای ملاقات‌های کاری با سرمایه‌گذاران یا شرکا و همکاران خود با ویزاهای موقت تجاری یا توریستی که دستیابی به آنها راحت‌تر بوده، توسط قایق به ساحل می‌روند.

از سوی دیگر این کشتی به مرکز فناوری برتر منطقه یعنی دره سیلیکون نیز نزدیک بوده که در جنوب شرقی سان‌فرانسیسکو قرار دارد.

کشتی کارآفرینان، یک مدل تغییر یافته کشتی مسافرتی بوده و از تمام امکانات رفاهی فناوری بالا به همراه امکانات تفریحی برخوردار بوده و هزینه اجاره یک فضای کاری در ماه در حدود 1200 دلار خواهد بود.

حمایت‌های تدارکاتی مانند غذا و دیگر تدارکات از طریق شرکت‌های تجاری محلی در ساحل سان‌فرانسیسکو تامین شده و یک بالگرد برای مواقع اضطراری در دسترس خواهد بود.

کد خبر 154242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز