همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دونرخی شدن قیمت سکه و ارز در بازار آزاد و ارائه سکه‌های دولتی به مردم گفت: در هر زمینه‌ای که قیمت‌های دونرخی در جامعه بیاید، فساد مالی ایجاد می‌شود. بر این اساس باید گفت بانک مرکزی در ارائه سکه به نرخ دولتی نه تنها موفق عمل نکرده بلکه این اقدام، تبعاتی را هم به همراه دارد.

سکه

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، عبدالرضا ترابی نماینده مردم گرمسار در مجلس با اعلام اینکه قیمت سکه و ارز در کشور ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است به‌نحوی که قیمت دولتی ارز را افزایش دادند که این موضوع سبب ایجاد بازار سیاه شد. اما سکه قیمت جهانی داشت و بر اثر تحولات طلا در بازار جهانی قیمت آن افزایش یافته است. اما در این میان اقدام بانک مرکزی برای ایجاد تعادل و آرامش در جامعه و تزریق ارز و سکه در بازار به هیچ عنوان موفقیت‌آمیز نبود.

 نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دولتی و آزاد و دونرخی شدن قیمت سکه در بازار گفت: هر چیزی که دونرخی شود، زمینه بروز فساد و سوءاستفاده را ایجاد می‌کند و این موضوع در مورد سکه و ارز هم صادق است. بنابراین ارائه سکه با نرخ دولتی اقدام مناسبی نیست و ما معتقدیم بانک مرکزی برای حل این مشکل باید اقدام اساسی انجام دهد تا سرمایه‌های مردم را به سمت تولید سوق دهد این در حالی است که در شرایط فعلی سرمایه مردم صرف دلال بازی می‌شود.

 رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در ارائه راه‌حل‌هایی برای ایجاد تعادل و آرامش در بازار گفت: برای این کار باید نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم تا مردم سرمایه‌های نقدی خود را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این باید سود اوراق مشارکت از سود بانکی هم بیشتر باشد تا افراد ترغیب شوند که سرمایه‌های خود را در پروژه‌های عمرانی صرف کنند.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان با این اقدام و دونرخی بودن قیمت سکه و طلا در بازار موافق نیستیم.

کد خبر 154175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز